آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 اردیبهشت ماه 1399 = 22-04 2020

اعتراضات؛ هموطن شکنجه شده: ما همچنان ایستاده‌ایم!

۵ نفر از شهروندان آمل به نام‌های شورا فکری، میثم خلیلی، محسن رضایی، سلمان فرخی و فردی دیگر با نام خانوادگی راعی که در اعتراضات دی ماه ۹۸ بازداشت شده بودند، توسط دادگاه انقلاب مجموعا به ۳۰ ماه زندان محکوم شده‌اند.

به گزارش وبسایت حقوق بشر در ایران، حکم صادره به دلیل حضور این شهروندان در اعتراضات دی ماه سال گذشته و در پی ساقط شدن پرواز ۷۵۲ هواپیمایی بین المللی اوکراین توسط حمله موشکی نیروی سپاه پاسداران و مرگ ۱۷۶ سرنشین این پرواز بوده است.


نوکیش مسیحی به حبس و شلاق محکوم شد

فاطمه (ماری) محمدی، نوکیش مسیحی که در تاریخ ۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۸ در تجمعات اعتراض به انهدام هواپیمای اوکراینی توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه، توسط نیروهای امنیتی در حوالی میدان آزادی تهران «توام با خشونت فیزیکی» بازداشت شده بود، توسط دستگاه قضایی به احکام زندان و شلاق محکوم شد.

بر اساس این گزارش خانم محمدی، توسط شعبه ۱۱۶۷ دادگاه کیفری استان تهران، بابت اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی (تجمع دی‌ماه ۹۸ هواپیما)» به سه ماه و یک روز حبس و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

این نوکیش مسیحی ضمن تایید این خبر در یک رشته تویت در صفحه خود نوشته است: «در این پرونده پس از تحمل انواع شکنجه‌ها و ۴۶ روز حبس در شرایط بسیار اسفناک وزرا و قرچک، به سه ماه و یک روز حبس و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شدم بخاطر اعتراض علیه کشتار بخاطر همدردی با خانواده‌های کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی بخاطر دفاع از حقوق همه انسانها در پرونده هیچگونه مدرکی در خصوص کیفرخواست صادره (اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی (ویژه تجمع دی ماه ۱۳۹۸ هواپیما) وجود نداشت. حتی از منظر قوانین جمهوری اسلامی باید تبرئه میشدم اما نه تنها به حبس بلکه به شلاق هم محکوم شده‌ام. البته ناگفته نماند که با توجه به اینکه پیش از صدور حکم، انواع و اقسام شکنجه‌ها را- که در هیچ یک از قوانین ذکر نشده و اتفاقا خود آن اعمال جرم تلقی میشوند- را خود و خانواده‌ام متحمل شدیم، در صورتیکه حتی اگر تبرئه هم میشدم، این تبرئه یک تبرئه واقعی نبود. نظر به اینکه دادگاه‌های تجدید نظر به دادگاه‌های تایید نظر تبدیل شده، از اعتراض به حکم خودداری کردیم. افتخار میکنم به همراهی و همدردی با انسانها در فضای حقیقی و خشن خیابان حبس و شلاق به مدت یک سال تعلیق شده است. ما همچنان ایستاده‌ایم!»



حقیقتگو April 22, 2020 11:08 PM

خواهشمندم ازمترجمان این اخبارها را به زبان های خارجی ترجمه و درفضای مجازی منتشر کنند که چهره پلید وفرای تصورشیطانی این دین مخوف ضد بشری درجهان افشا شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: