آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 17 اردیبهشت ماه 1399 = 06-05 2020

فیس‌بوک مچ سازمان صداوسیمای خامنه ای را گرفت

فیس‌بوک اعلام کرد صدها حساب کاربری جعلی وابسته به رژیم ایران، از جمله سازمان صدا و سیما، که حداقل از سال ۲۰۱۱ سرگرم کارزار انتشار اطلاعات غلط هستند را مسدود کرده است.

فیس‌بوک سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی را متهم کرده که دست کم از سال ۲۰۱۱ با استفاده از صدها حساب کاربری جعلی در حمایت از سیاست‌های رژیم ایران در این شبکه اجتماعی محتوا تولید کرده است و تلاش کرده است رای‌دهندگان در انتخابات مختلف کشورهایی نظیر بریتانیا و آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیر بخش امنیت سایبری فیس‌بوک، ضمن تأیید این اقدام گفت شبکه رادیو و تلویزیون حکومتی رژیم ایران با کارزارهای انتشار اطلاعات غلط ایرانی‌ها که قبلاً کشف شده بودند، ارتباطات اساسی داشته است.

گلیچر گفت: شبکه‌های جدید انتشار اخبار دروغین رژیم ایران نیز با همان شیوه‌های شبکه‌های قبلی افشا شده فعالیت می‌کردند، بدین ترتیب که تحت نام رسانه خبری مستقل یا سازمانهای خیریه، کشورهای زیادی در جهان از الجزایر تا بنگلادش و از بریتانیا تا زیمبابوه را هدف قرار می‌دادند.


آمریکا دامنه سایت روزنامه دولتی را مصادره کرد

روزنامه دولتی "ایران" خبر داد که دامنه‌ سایت رسمی این روزنامه توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) مصادره و مسدود شده است.

بنا بر این گزارش، سایت‌های دیگر نشریات موسسه ایران، ایران‌دیلی، الوفاق، ایران ورزشی و ایران سپید نیز مسدود شده‌اند.

روزنامه "ایران" در توضیحاتی که پیرامون مسدود شدن دامنه خود منتشر کرده گفته است که سایت iran-newspaper.com در سال ۱۳۷۶ به ثبت رسیده و آرشیو روزنامه در سال‌های ۱۳۸۰ به بعد در آن قابل دسترس است.

مدیر مسئول روزنامه "ایران" در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته است که پیگیری‌های حقوقی برای رفع انسداد و مصادره دامنه سایت در جریان است.

وزارت خزانه‌​داری آمریکا پیش از این نیز دامنه‌​های بین‌​المللی وابسته به سایت خبرگزاری فارس را مسدود کرده بود. خبرگزاری فارس رسانه نزدیک به سپاه پاسداران شناخته می‌​شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: