آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 13 تیر ماه 1399 = 03-07 2020

کشف تازه‌ از عوارض خطرناک ویروس کشنده کرونا

برخی پزشکان به این نتیجه رسیده اند که ویروس کرونا SARS-CoV-2 (مولد بیماری کووید 19) می تواند باعث اختلال غدد درون ریز شود که می تواند وضعیت بیماران مبتلا به اختلالات مربوطه را بدتر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه EurekAlert ، متخصصان وضعیت سلامتی افراد مبتلا شده به ویروس SARS-CoV-1 (عامل شیوع SARS در سال 2003 ) را مورد بررسی قرار دادند. در بسیاری از این افراد سندرم پس از ویروسی بروز کرده که با خستگی همراه است. این پدیده می تواند تا حدی ناشی از اختلال در عملکرد غدد فوق کلیوی باشد که میزان کافی کورتیزول را تولید نمی کنند. به نوبه خود ، علت این امر ممکن است نقص سیستم هیپوفیز باشد که غدد فوق کلیوی را تنظیم می کند. در طول یکسال ، بیماران به طور کامل به حالت عادی بازگشتند.

خصوصیات بیماری زای نوع جدید ویروس کرونا با این واقعیت توضیح داده می شود که این پاتوژن به گیرنده سلولی ACE2انسان متصل می شود ، که در بسیاری از بافت ها از جمله سیستم غدد درون ریز فعال است. این امر سلول ها را آلوده می کند و باعث اختلال در تولید هورمون می شود.

به گفته دانشمندان ، تست برای کشف کمبود کورتیزول و درمان بیماران با استفاده از استروئیدها می تواند یک استراتژی اساسی برای مبارزه با کووید 19 باشد. اکنون کاهش میزان مرگ و میر در بیماران کرونایی مشاهده می شود که تحت درمان با استفاده از داروی استروئیدی دگزامتازون قرار دارند



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: