آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 24 مرداد ماه 1400 = 15-08 2021

پیام اشرف غنی پس از ترک افغانستان؛ هشدار انگلیس

اشرف غنی پس از خروج از افغانستان یکشنبه شب در پیامی که در فیس بوک منتشر کرد، گفت که امروز با یک انتخاب سخت مواجه شد که یا باید در مقابل طالبانی که می‌خواستند وارد قصر شوند قرار گیرد یا باید کشور را ترک می‌کرد. (فیلم زیر)

او گفت: «طالبان برای حذف من برنامه ساخته‌اند، آمده‌اند تا کابل. تا به مردم کابل حمله کنند. برای جلوگیری از سیلاب خون ریزی فکر کردم بهتر است بیرون بیایم.»

او اضافه کرد: «طالبان در قضاوت شمشیر و تفنگ پیروز شده‌اند و حالا مسئولیت حفظ شرف، ثروت و عزت نفس هموطنان را بر عهده دارند.»

او تاکید کرد که «هیچ وقت در طول تاریخ قدرت خشک به کسی مشروعیت نداده و نخواهد داد.»

اشرف غنی گفت که «اکنون طالبان با یک آزمون جدید تاریخی روبرو هستند یا نام و افتخار افغانستان را حفظ خواهند کرد یا مکان ها و شبکه های دیگر را در اولویت قرار خواهند داد.»

وی افزود: «لازم است که طالبان به تمام مردم، اقوام، اقشار مختلف خواهران و زنان افغانستان اطمینان دهند که مشروعیت و قلب مردم را بدست آورند.»

او در پایان گفت که یک عالم حرف‌های بیشتر برای آینده باقی مانده است و با جمله «زنده باد افغانستان» پیام خود را به پایان رساند.

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز پیش تر در پیامی از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و افزود که این شب و روزهای سخت به زودی سپری می‌شوند و مردم می‌توانند روزهای صلح آمیز را ببینند.

در همین حال تلویزیون الجزیره با نمایش تصاویری از اعضای طالبان در نقاط مختلف ساختمان ارگ تایید کرد که آنها کنترل ارگ ریاست جمهوری را در دست گرفته‌اند.

هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناسد

از سوی دیگر نخست‌وزیر انگلیس امروز در سخنانی اعلام کرد: هیچ کشوری به صورت یک‌جانبه طالبان را به رسمیت نشناسد. بوریس جانسون، گفت: احدی نمی خواهد افغانستان به دوران پیش از سال ۲۰۰۱ برگردد. لندن با شرکاء خود و ناتو برای تضمین عدم بازگشت افغانستان به دوران پیش از سال ۲۰۰۱ میلادی همکاری خواهد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: نمی خواهیم دولت جدید در کابل را به صورت یکجانبه و بدون دستیابی به دیدگاه واحدی درباره آن به رسمیت بشناسیم. با ناتو و شورای امنیت همکاری می کنیم تا عدم بازگشت افغانستان به تروریسم تضمین شود. آنچه در امروز در افغانستان روی داد، از مدت ها قبل قابل پیش‌بینی بود.

این در حالیست که در برخی گزارشها گفته شده که قرار است علی احمد جلالی ریاست دولت انتقالی افغانستان را برعهده بگیرد.

جلالی وزیر کشور پیشین و سفیر اسبق افغانستان در آلمان به گفته منابع خبری افغانستان احتمالا ریاست اداره دولت موقت افغانستان را برای ۶ ماه به عهده خواهد داشت.

وی در سال ۱۳۲۳هجرى خورشیدى در ولایت غزنى متولد شده و فارغ التحصیل دانشگاه نظامی افغانستان است. وی به مدت ۲۰ سال گوینده رادیو صدای آمریکا بود.

خبرگزاری رویترز این خبر را به نقل از منابع دیپلماتیک منتشر کرده و گروه طالبان تاکنون واکنشی به آن نشان نداده‌ است. آقای جلالی در سال‌های اخیر به عنوان استاد دانشگاه در آمریکا فعالیت و زندگی می‌کند.

ا




www.youtube.com/watch?v=65qMPvk1pMU

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



کامران فرزان August 15, 2021 02:16 PM

امریکا تمام ماجرای سپتامبر 11 را فراموش کرده و میخواهد با اسلامی کردن منطقه به روسیه فشار مضاعف وارد کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


کارل مارکس August 15, 2021 02:41 PM

آخوندها برن دنبال ...کثیف طالبان موس موس کنند تا ساعت به ساعت ارزش پول ملی کشور سقوط کنه و آبروی نداشته ایرانیان وامانده و مستاصل بیشتر و بیشتر در جهان بره

مرگ بر ایران اسلامی آخوندی شعار درستی هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Putin is back by Taliban in Afghanistan August 15, 2021 04:40 PM

دموکراتهای امریکا و اروپائیان تمامی تلاششان را کردند تا ایران در چنگال روسیه نیفتد ، برای پرزیدنت بایدن تنها یک راه باقیمانده ، به اسرائیل بمب های سنگر شکن را بدهد ، تا انها همان گونه که جهان را از دیوانه ای مثل صدام و اتمی شدن او (مثل دیوانه کره شمالی) نجات دادند ، جهان را از مسلح شدن طالبان جدید شیعه به بمب اتم نجات دهند
اگر امریکا از ایران هم نا امید و صحنه را ترک کند ، برای بشریت در خواب پوتینیستی فرو رفته ارزوی مرگی ارام دارم

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک افغان August 16, 2021 05:04 AM

عربها بخصوص قطر, پاکستان, ایران, امریکا با تو طئهو عمل و بعد از انها اروپا , چین و روسیه با سکوت خود باعث شدند یک تعداد جنایتکار بدویی بر افغانستان مسلط شوند تا منابع زیر زمینی این کشور به تاراج رفته و مثل میانمار و کلمبیا مرکز امن تولید جهانی مواد مخدر بشود دقیقا مثل این است که دهها کفتار و لاشخور در حال تغذیه از یک مردار نیمه جان نگون بخت هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان August 16, 2021 07:41 AM

بنظر من اشرف غنی فرار کرد !
اما دمکراتهای ب ی آ برو با این ترفند کثیف  و مشارکت با رژیمهای پاکستان و جمهوری عسلامی اینگونه به مردم مظلوم افغانستان خیانت کردنند!
مردم افغانستان بدانند چنانچه خواهان باز پس گیری کشور خود از دستان نا پاک گروه تروریستی وابسته طالبان هستند باید با اراده راسخ علیه آنان قیام کنند در غیر اینصورت افغانستان مجددا تبدیل به کانون کشت خشخاش و تولید تریاک، هروئین، مرفین و سایر مواد مخدر خواهد شد که این بدان معنی خواهد بود که مردم عادی این کشور همچون مردم اسیر ایران به قعر فلاکت، فقر و استعمار فرو خواهند رفت!

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک اریایی August 16, 2021 08:19 AM

دقیقا زمانی را به یاد میاوریم که ژنرال هویزر ارتش ایران را فلج کرد چطور ممکن است یک ارتش چند صد هزار نفری به این سادگی از تعدادی افراد با اموزش و تجهیزات جزئی شکست بخورد دمکراتها به افغانها خیانت کردند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: