آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 17 اردیبهشت ماه 1399 = 06-05 2020

نامه زندانی به خامنه ای: مورد تعرض جنسی قرار گرفتم

از تجاوز جنسی تا بازداشت دختر نوجوان؛ رنجنامه بابک دادبخش از زندان رجایی شهر کرج

خبرگزاری هرانا – بابک دادبخش، زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که محکومیت ۲۵ ساله حبس خود را سپری می کند، طی نامه‌ای خطاب به آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نسبت به روند دادرسی و بازجویی‌های خود اعتراض کرده است. آقای دادبخش در بخشی از این نامه می‌گوید ”مرا زیر شکنجه وادار به خودکشی کردند و به گونه‌ای وضعیتم وخیم شد که دو بار به پزشک قانونی ارجاع داده و سه دوره یک ماهه در بیمارستان اعصاب و روان رازی بستری شدم. ….البته همه این‌ها به غیر از این است که من فقط یک دقیقه محاکمه شدم و ۳۰ ثانیه از من دفاع شد!”، بابک دادبخش در این نامه همچنین به این اشاره کرده است که در زمان بازجویی مورد تعرض جنسی بازجویان قرار گرفته است و همچنین دختر نوجوانش برای تحت فشار قراردادن او به مدت ۵ روز توسط بازجویان بازداشت و در چند مرحله ضرب و شتم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بابک دادبخش، زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج طی نامه‌ای خطاب به آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نسبت به روند دادرسی و بازجویی‌های خود اعتراض کرده است.

متن کامل این نامه که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است عینا در ادامه می‌آید:
رهبر جمهوری اسلامی!

من بابک دادبخش فرزند جبرئیل، متهم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب (قاضی مقیسه) فارغ از میزان محکومیت صادر شده توسط آن دادگاه فریاد استمداد و استغاثه‌ای خطاب به مردم دارم. ایها الناس من توسط پلیس امنیت بدتر از هر نهاد سرکوبگری شکنجه شده‌ام. ساواک هم شکنجه‌های مورد استفاده در مورد مرا استفاده نکرد.

جناب آقای خامنه‌ا‌ی! من در زمان رهبریت شما مورد جنایت ضد حقوق بشری شکنجه قرار گرفتم.

زیر دستان شما، به نام مصلحت اسلامی و سپر قرار دادن قانون چه مطیع و چه خودسر، سرتاسر بدن مرا شکنجه کردند. ده‌ها سیگار بر روی سرم با شعار الله اکبر خاموش کردند و از پیگرد نترسیدند. برای تحقیر مرا عریان و به جسم لخت مادرزاد شده‌ام تعرض کردند! (دخول دسته تی) برای شاهدتراشی و فریب دادگاه و گرفتن اقرار دروغ، دختر نوجوانی را با فریب بازپرس، پنج روز از خانه و خانواده‌اش ربودند، جنازه قلابی‌ای به جای جنازه من فقط برای اقرار دروغ به آن دختر بی‌پناه نشان دادند و به غیر از ضرب و شتم، شکنجه روحی و روانی‌اش کردند.

مرا زیر شکنجه وادار به خودکشی کردند و به گونه‌ای وضعیتم وخیم شد که دو بار به پزشک قانونی ارجاع داده و سه دوره یک ماهه در بیمارستان اعصاب و روان رازی بستری شدم و خوشبختانه تمام آثار شکنجه در تمام مراحل بازداشت توسط زندان و تیمارستان و حتی وزارت اطلاعات صورتجلسه و ثبت شده است و تا سال‌ها جای سوختگی‌های عمیق سیگار بر روی سرم از بین نمی‌رود. البته همه اینها به غیر از این است که من فقط یک دقیقه محاکمه شدم و ۳۰ ثانیه از من دفاع شد! این بود دادگاه من در زمان حاکمیت عدل علی شما.

شکایت خود را در راستای احیاء، حقوق انسانی به درگاه خدا می‌برم؛ چون فریادرسی را در این دستگاه ظلم نمیبینم. امیدوارم در این ملک روزی فرا برسد که دیگر کسانی به نام خدا و در پناه قانون نتوانند مرتکب هر جنایت و شکنجه‌ای شوند.

بابک دادبخش/ اردیبهشت ۱۳۹۹/ زندان رجایی شهر کرج”.

در ارتباط با نویسنده این نامه گفتنی است، بابک دادبخش شهروند ساکن تهران است که در آبان ۹۷ توسط پلیس امنیت تهران بازداشت و به وزارت اطلاعات تحویل داده شد. این زندانی در طول دوره بازداشت شرایط متفاوتی را در بازداشتگاه‌های مختلف از جمله ۲۰۹ اوین و زندان تهران بزرگ سپری کرد. وی همچنین برای مدتی در بیمارستان رواندرمانی امین آباد نگهداری شد. آقای دادبخش نهایتا در ۲۷ بهمن ماه ۹۷ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. اما به دلیل شرایط نامساعد جسمی و روانی ابتدا به بند بیماران روانی و صعب العلاج این زندان و مدتی بعد به سالن ۱۰ بند ۴ این زندان که به سالن زندانیان سیاسی معروف است، منتقل شد.

وی بهمن ماه سال ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و تجمیع احکام به تحمل ۱۷ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم در فروردین امسال نقض و حکم ۲۵ سال حبس تعزیری به وی ابلاغ شد. آقای دادبخش پیشتر در دادگاه اتهامات آقای دادبخش “فساد فی الارض و محاربه” عنوان شده بود.

بابک دادبخش ۳۸ ساله، متولد و اهل اردبیل متاهل و دارای فرزند است. وی پیش از این نیز در سالهای ۸۶ تا ۸۸ در زندان اوین به سر تحمل حبس کرده بود که با غیبت در زمان مرخصی کماکان با پرونده باز روبرو است.



حقیقتگو May 6, 2020 10:31 PM

خامنه ای رهبرتازی ازآنچه که برزن ایرانی درزندان روا شده ومیشود تتنها خرسند وخشنود میشود بلکه لذت هم می برد - درکشتارهای انچنانی مردم ایران درتظاهرات چه اقدامی کرد؟ ازسپاه وبسیج و مزدورانش که مدم را کشته اند و ضرب وشتم ودستگیرکردن تشکرو قدردانی کرد درمورد ستاربهشتی چه کرد؟ درمورد ندا آقاسطان چه کرد؟ با ده ها وصدها زندانی سیاسی چه کرد نامه هایشان را نخواهند؟ وشیون و آخ وناله های شکنجه کننده گان را هم نشنید؟ درمورد کشته شده گان هواپیمای اوکراین چه کرد ازسپاه تشکرهم کرد نامه نوشتن به چنین فرد تازی و تشنه به خون ایرانی و لذت بردن اززجرو فقرو کشتارمردم نتیجه ای نداشته وندارد- بلکه زن زندانی باید نامه ای برای هشتاد میلیون مردم ایران بنویسد که کجائید وآیا درایران سکونت دارید وجدانتان کجاست که چرا اجازه میدهید برایرانی ها چنین وچنان کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: