آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 17 اردیبهشت ماه 1399 = 06-05 2020

ایران؛ یک عده بی خانمان و یک عده مشغول معامله ویلا

یک نماینده مجلس شورای اسلامی از نبود عدالت اجتماعی و اقتصادی در ایران انتقاد کرد و گفت: چگونه است که در کشور ما عده ای بی خانمان هستند و در همان حال، عده دیگری مشغول معامله ویلاهای چند صد میلیاردی و شغل های عالی می باشند؟”

بهمن طاهرخانی خواستار رسیدگی به وضعیت مسکن در کشور شد که باعث شده است عده‌ای فاقد مسکن و عده‌ای دارای ویلاهای چند صد میلیاردی باشند.

این نماینده مجلس گفت: در حالی که بسیاری از مردم در کشور فاقد خانه و مسکن هستند و کمترین امکانات را دارند در فضای مجازی دیده می‌شود که ویلاهای بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی در دست افرادی است که مشخص نیست به چه شیوه‌ای به منابع کشور دسترسی پیدا کرده‌اند

به گزارش رادیو پیام اسرائیل، پیشتر نیز یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفته بود: «در یک سال اخیر فقر مطلق در کشور از ۱۲ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است و نرخ خط فقر به نزدیک ۶ میلیون تومان رسیده است».

رسول خضری، نماینده مجلس افزود: ۱۲ درصد مردم کشور در فقر مطلق بودند و خط فقر ۳ میلیون تومان بود، وی در ادامه گفته بود: «قطعاً با اوضاع فعلی خط فقر حداقل به ۶ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و درصد مردمی که دچار فقر مطلق شده اند به چند برابر افزایش پیدا کرده و می توان گفت به عدد ۵۰ درصدی نزدیک شده است».

وی تصریح کرد: «من متاسفم بگویم در جریان نوسانات ارزی در کشور دولت بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم درآمد زایی کرد. در مقابل ارزش پول مردم یک سوم شد و حداقل سه برابر فقیر تر شدند و نیمی از جامعه به زیر خط فقر سقوط کردند».



شهنام May 6, 2020 01:34 PM

حکومت عدل علی + اسلام ناب محمدی = فقر و نکبت و فساد و دریوزگی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: