آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 14 مرداد ماه 1400 = 05-08 2021

جمهوری اسلامی یک کودک-مجرم را مخفیانه اعدام کرد

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از عفو بین الملل، سحرگاه روز دوشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۰، سجاد سنجری کودک مجرم در زندان دیزل آباد کرمانشاه اعدام شد.

بر اساس این گزارش، حکم اعدام وی در بی‌اطلاعی و بدون ملاقات با خانواده اجرا شده است.

دیانا الطحاوی معاون مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین الملل گفت: “با اعدام محرمانه سجاد سنجری، مقامات حکومت ایران بار دیگر بی رحمی مطلق سیستم قضایی خود را نشان دادند. استفاده از مجازات اعدام علیه افرادی که در زمان وقوع جرم زیر ۱۸ سال سن داشته اند مطابق قوانین بین المللی مطلقا ممنوع است و به منزله حمله ای ظالمانه به حقوق کودکان است. “

وی با اشاره به اینکه “اعدام مخفیانه و بدون دیدار با خانواده، الگوی هشداردهنده ای از سوی حکومت ایران است که به طور مخفیانه یا در کوتاه مدت اعدام را اجرا می کنند تا شانس مداخلات عمومی و خصوصی را [برای جلوگیری از اعدام] به حداقل برسانند”


علیرغم هشدارها، یک کودک-مجرم دیگر را اعدام کردند
یکشنبه، 13 تیر ماه 1400 = 04-07 2021

سحرگاه روز یکشنبه ۱۳ تیرماه، حکم سه زندانی از جمله بهاالدین قاسم زاده، کودک_مجرم در زندان ارومیه به اجرا درآمد. اجرای حکم یک تن از آنان در شرایطی است که وی پیشتر در زمان بازداشت در پی ضرب و شتم دچار آسیب‌دیدگی در ستون فقرات و نخاع شده بود. این زندانیان روز گذشته جهت اجرای حکم به سلول های انفرادی این زندان منتقل شده بودند.

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌یی خواستار توقف فوری اجرای حکم اعدام «بهاءالدین قاسم‌زاده» شد و اجرای این حکم را نقض فاحش حقوق بین‌الملل و تعهدات رژیم ایران تحت کنوانسیون حقوق کودک و نیز میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی توصیف کرد.

در این بیانیه آمده بود: بهاالدین قاسم‌زاده در زمان وقوع جرم تنها ۱۵سال سن داشته و مقامات رژیم ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند که حکم اعدام او را فردا صبح (یکشنبه ۱۳تیر ۱۴۰۰) در زندان ارومیه به اجرا بگذارند.

اخیرا میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به شدت از نقض حقوق بشر در ایران انتقاد کرد و گفت: “در ایران بیش از ۸۰ کودک‌-مجرم در نوبت اعدام و دستکم چهار تن از آنان در معرض خطر قریب الوقوع اعدام هستند.”

این در حالیست که یک مقام قوه قضاییه در ایران در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفته: جمهوری اسلامی با ۸۵ میلیون جمعیت «سه تا چهار بار در سال» مجرمانی را که زیر سن قانونی مرتکب جرم شده‌اند، اعدام می‌کند و این به معنای «نقض حقوق بشر» نیست!



شهنام March 14, 2021 07:34 AM

تنها چند کشور عقب مانده خدمت سربازی اجباری دارند و کشورهای ابرقدرت مثل آمریکا و چین خدمت اجباری در آنها وجود ندارد کلا سربازی اجباری در یدن بیست و یکم نشان دهنده ی بی ثباتی و حماقت رهبران آن کشور است و یا نشان دهنده کمبود ضریب امنیت در آن کشور به امید روزی که ایران توسط خردمندان و ایرانپرستان و نه خر های عمامه به سر تخم تازی اداره شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسمال در نیویرک April 18, 2021 10:39 AM

جرا نباید آخوندا سربازی بروند برای همینه بچه دهاتی ها بخاطر نرفتن سر بازی میایند طلبه میشوند از همان زمان مفت خوری را عادت میکنند و مقرهم دوره شاه بود ما توی سرما جانسوز آذربایجان شبها اطراف پادگان کشیک میدادیم طلبه ها در جای گرم و نرم خوابیده بودند حالا هم که آخوند شدن ارث و میراث باباتتشون را از مرذم طلبکارند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


نه برای چاپ April 18, 2021 11:33 AM

با خواندن چنین گزارشهایی رنج می کشم که کاری از دستم بر نمی آید تا برای همچون کسانی انجام دهم به یاد زبانزد ایرانی می افتم که می گوید: رویم سیاه و دهانم تلخ|| رژیم راه دیگری نگذاشته خودکشی در میان جانداران با هوش دیگر هم هست دولفین هایی که در آکواریم باید زندگی کنند صدای موتور هایی که اکسیژن به آب پمپ می کنند آن اندازه آنها را آزار می دهد که با زدن سر خود به دیواره های آکواریم به زندگی خود پایان می دهند


گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو July 1, 2021 09:52 PM

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل چنین عکس العمل هائی برعلیه اعدام وکشتارمردم نشان میدهد و همزمان رئیس سازمان ملل ازامریکا می خواهد که تحریم های وضع شده برجام برعلیه تازی بردارد پس رئیس سازمان ملل با انچه این حکومت ضدایرانی جلاد برمردمان وحتی کودکان ایران روا می کند مشکلی ندارد بله اسلام با اعدام کردن و کشتن بنده گان خدا مشکلی ندارد وانکارخدای اسلام درغارهرا درعربستان چنین اجازه ای هم به پیامبراسلام واقشارش داده است باید آماراعدام شده گان تازی حتی درعراق وسوریه و لبنان و فلسطین را باید باامارهای اعدام شده گان ایرانی توسط حکومت تازی درایران مقایسه کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Seek July 4, 2021 12:27 PM

در شرع اسلام ۱۵ ساله نه کودک است و نه بچه، بلکه کسی است که از سن بلوغ گذشته است و مرد به حساب مآید در رفرندم ۴۲ سال پیش امت مسلمان شیعه دوازده امامی رای به قانون اساسی جمهوری اسلامی بنا بر شرع اسلام داد آن زمان باد کاشتند و امروز باید طوفان درو کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: