آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 شهریور ماه 1399 = 17-09 2020

انتخابات آمریکا؛ وسط مسابقه اسب را تغییر نمی ‌دهند

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل در تهران در با ه انتخابات آمریکا گفت: ساختار سیاسی آمریکا با اروپا و دیگر کشور‌های غربی متفاوت است. انتخابات امریکا دو مرحله‌ای است یک مرحله مردم رای می‌دهند و یک مرحله کالج‌های انتخاباتی، به این ترتیب سخت است با نظرسنجی از مردم به نتیجه انتخابات رسید. در انتخابات چهار سال پیش خانم کلینتون سه میلیون بیشتر از ترامپ در میان مردم آمریکا رای آورد، اما کالج‌های انتخاباتی ترامپ را انتخابات کردند به این خاطر پیش بینی بسیار مشکل است.

محسن جلیلوند افزود: با این اوصاف پیش‌بینی بسیار سخت است، اما معمولا آمریکایی‌ها وسط مسابقه اسب را تغییر نمی‌دهند. از طرف دیگر ترامپ اخیرا موفقیت‌های مهمی کسب کرده است. در بحث کرونا توانسته تا حدودی کنترل کند. نرخ بیکاری در دوران کرونا را هم متعادل کرده است و حالا بیکاری در آمریکا تک رقمی شده است. کمک‌های حمایتی مناسبی هم به آمریکایی‌ها داده است.

او افزود: در حوزه سیاست خارجی هم موفقیت‌های مهمی کسب کرده است. در بحث صلح اعراب و اسرائیل پیشرفت زیادی داشته است. این یک برگ برنده برای ترامپ است. یهودیان آمریکا از این توافق‌های صلح با کشور‌های حوزه خلیج فارس بسیار راضی‌اند. در خصوص افغانستان هم پیشرفت زیادی در زمینه صلح داشته است. درباره عراق هم به دنبال خروج نیرو‌های خود از این کشور است. این موارد اتفاقات مهمی برای ترامپ است که می‌تواند به باز گرداندن اوضاع به سود ترامپ کمک کند با این حال تا دقیقه نود نمی‌توان پیش بینی دقیقی از نتیجه انتخابات داشت.



آرش - صبحی May 15, 2020 05:48 PM

جهانیان بویژه چینی ها میدانندکه باپیروزی مجدد ترامپ نظم نوین جهانی بگونه دیگری رقم خواهدخورد چینی هامیدانندکه میدان تاخت وتازشان درعرصه اقتصادکنونی، بادوران گلوبالیسته شدن تجارت وبهره مندی شان درطی4دهه گذشته که دوران فلاکت اقتصادی را پشت سرگذاشتند بسیار تغییر خواهد کرد چینی هادرصددآن بودند تااگربتوانند سیطره شوم خودرا بر پهنه اقتصادی خاورمیانه ودرصورت توانائی بر اقتصاد جهان گسترده ترازآنچه که کردند، بکنند بهمین جهت با دسیسه چینی دمکراتها وشخص اوباما ازهمان روزنخست که ترامپ بکاخ سفید رفت با تمام توان درصددتوطئه بودند که درهرتوطئه ای هم شکست خوردند دونالد شیردل چون شیری غرنده درمقابل دمکراتها ایستاد ودر صدد است تا بخاطرظهورکرونا چینی ها را نیزشدیدا" تنبیه کند یهمین خاطر دارند از همه نیروهای خود سود میبرند تا چوب لای چرخ ترامپ بگذارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ترامپکش سابق September 18, 2020 12:14 AM

ممکن است وسط مسابقه اسب را تغییر ندهند ولی از کجا معلوم که خر را هم تغییر ندهند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: