آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 5 فروردین ماه 1400 = 25-03 2021

ارسال پیام مشترک و قاطع کشورهای غربی به اردوغان

اتحادیۀ اروپا در نظر دارد امروز پنجشنبه بیست و پنجم مارس همزمان با برگزاری نشست سران اروپا در اعتراض به نقض حقوق و آزادی‌های اساسی در ترکیه این کشور را تا ژوئن آینده تحت نظر قرار دهد.

به گزارش رادیو فرانسه، شارل میشل، رئیس شورای اروپا در دعوت‌نامۀ خود به سران کشورهای اروپا تصریح کرده است که اتحادیۀ اروپا مایل است که پس از تنش‌های سال گذشته مناسبات خود را با ترکیه عادی کند، اما، مایل است که این اقدام را تدریجاً و به طور مشروط و قابل‌برگشت انجام بدهد.

شرکت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در نشست سران اتحادیۀ اروپا به منزلۀ ارسال پیامی مشترک و قاطع به رئیس جمهوری ترکیه توصیف شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجۀ آمریکا، در گفتگوهای دو روز گذشته خود در ناتو گفت : "بر کسی پوشیده نیست که ما با دولت ترکیه اختلاف داریم."

از نظر مقامات اروپايی، خروج اردوغان از کنوانسیون مقابله با خشونت علیه زنان، آنهم بیست و چهار ساعت پس از گفتگوی رئیس جمهوری ترکیه با کمیسیون اروپا حکم یک اهانت را داشته است.

صدراعظم آلمان تصمیم اردوغان را بسیار بسیار تأسفبار خواند. اروپایی‌ها اعتمادی به اردوغان ندارند، زیرا او به تعهداتش پایبند نیست و تلاش فعلی او را برای کاستن از تنش‌ها فرصت طلبانه می‌دانند.

به گفتۀ دیپلمات‌های اروپایی عوامل متعددی منشاء پرهیز اردوغان از تشدید تنش در حال حاضر است از جمله تغییر رئیس جمهوری آمریکا، وخامت اوضاع اقتصادی ترکیه و نگرانی آنکارا از پی آمدهای تحریم‌های اروپا.

امانوئل ماکرون، در آخرین اظهاراتش، ترکیه را به دخالت در انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری فرانسه متهم کرد و طرح این اتهام به ازسرگیری تنش در مناسبات دو کشور پس از یک آرامش کوتاه مدت منجر شد.

با این حال، یک دیپلمات اروپایی گفته است که اتحادیۀ اروپا در ماه‌های آینده رفتار ترکیه را تحت نظر قرار خواهد داد و در ماه ژوئن تصمیم خواهد گرفت که آیا شرایط عادی سازی مناسبات فراهم شده است یا نه. همین منبع افزوده است که اگر در رفتار ترکیه عقب‌گردی مشاهده شود، اروپا همۀ ابزارهای لازم را برای دفاع از منافع خود از هم اکنون داراست.

در این خصوص مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، جوزپ بورل، با تهیه گزارشی شماری گزینه از جمله تحریم صنعت گردشگری ترکیه را در نظر گرفته است.



ژوزف تامرازیانس March 25, 2021 08:22 PM

تا دیر نشده باید اتحادیه اروپا و آمریکا، اردوغان را مجبور به رعایت حقوق شهروندی و بخصوص حقوق زنان در ترکیه گردد،اگر دیر بجنبند، یک جمهوری اسلامی دیگر در ترکیه بر قرار میشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو March 25, 2021 08:59 PM

افرادی که دچارنزدیک بینی چشمی هستند وآنچه ازحیطه نزدیک بینی چشم شان بدوراست نمی بینند و عذرشان هم موجه است بله نزدیک بین هستم متاسفانه این و آن تابلوکه دوراست نتوانستم ببینم و یا آنچه برروی آن نوشته شده است نتوانستم بخوانم حالا چشم های اتحادیه اروپا قادراست تا درون ترکیه را تشخیص بدهد که اردوغان چه می کند و چه می گوید و با حقوق بشرچه می کند ولی ایران و حکومت حیون الله تازی هرانچه برمردمان ایران روا کرده و می کنند و خواهند کرد ازحیطه قوه بینائی اتحادیه اروپا خارج است ظریف درحقیقت عینک اتحادیه اروپا شده است که برای اتحادیه تشخیص میدهد که حکومت اخوندی تازی حقوق بشررا رعایت می کند پس نیازی به تحریم های اتحادیه اروپا نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: