آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 27 اردیبهشت ماه 1399 = 16-05 2020

تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت؛ تصمیم آمریکا

واشنگتن قرار است بار دیگر در تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت مشارکت کند؛ با این وجود رقم مشارکتِ جدید بسیار کمتر را رقم‌های پرداخت شده از سوی آمریکا در سال‌های پیش از این خواهد بود.

به گزارش یورونیوز، این خبر سوی فاکس نیوز با استناد به پیش‌نویس تهیه شده از دستورالعمل اجرای این تصمیم اعلام شد.

بنا بر گزارش این شبکه خبری آمریکا، دولت ترامپ موافقت کرده است که «به اندازۀ سهم چین» در تامین مالی سازمان جهانی بهداشت مشارکت داشته باشد.

ایالات متحده آمریکا همواره بزرگترین حامی مالی سازمان جهانی بهداشت بوده است؛ با این وجود دونالد ترامپ در ۱۴ آوریل پس از آنکه این سازمان را متهم به ترویج «اطلاعات نادرست» چینی‌ها دربارۀ شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و «نزدیکی آن به پکن» کرد، دستور داد هرگونه پرداختی از سوی دولت به این سازمان به حالت تعلیق درآید و در کمک‌های آمریکا به این سازمان بازنگری شود.

دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که این سازمان در موضوع کرونا مرتکب «اشتباه» شده و برای مبارزه با همه‌گیری این ویروس بسیار دیر وارد عمل شده است.

اوج این انتقادات در اوایل آوریل دیده شد؛ یعنی زمانی که دونالد ترامپ در پیامی توییتری نوشت: «سازمان جهانی بهداشت واقعا بد عمل کرده است. این سازمان که عمدتا توسط ایالات متحده تامین مالی می‌شود، اکنون به دلایلی بسیار چین محور شده است.»

جدال ترامپ با سازمان جهانی بهداشت؛ حاصل زورآزمایی چین و آمریکا چیست؟
ایالات متحده آمریکا درسال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار به سازمان جهانی بهداشت کمک کرده که رقمی بیش از ۱۵ درصد بودجه این سازمان است.

سهم دولت چین از تامین بودجه این سازمان در این سال تنها ۸۶ میلیون دلار بوده است. با این وجود پس از تصمیم آقای ترامپ به تعلیق پرداخت بودجه، چین اعلام کرد که ۳۰ میلیون دلار دیگر با هدف مبارزه با شیوع کرونا به این سازمان اهدا خواهد کرد.

چنانچه واشنگتن تصمیم بگیرد سهم خود در تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت را به اندازه چین کاهش دهد، آنگاه سهم بودجه جدید تقریبا به میزان یک دهم بودجه سال‌های پیشین خواهد رسید.



شهنام May 16, 2020 10:55 AM

چین سالانه فقط ۳۵ میلیون به سازمان جهانی بهداشت داده ولی آمریکا ۴۰۰ میلیون رقم ۸۶ میلیون سهم چین صحیح نیست و فیک نیوز است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: