آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 12 بهمن ماه 1399 = 31-01 2021

دخالت بیجای جمهوری اسلامی در امور کشور افغانستان

وزیر خارجه رژیم ملاها امروز در دیدار با تروریستهای طالبان در تهران از تشکیل «حکومت فراگیر اسلامی» در افغانستان حمایت کرد

این در حالیست که مقامات ارشد ناتو به رویترز گفتند که نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان قصد دارند پس از اتمام مهلت ماه مه که در توافق طالبان با ایالات متحده تعیین شده در افغانستان بمانند؛ تصمیمی که می‌تواند تنش‌ها با گروه طالبان را که خواستار خروج نظامیان خارجی است، تشدید کند.

به گزارش یورونیوز، خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های ارشد ناتو گزارش داده که متحدان ناتو تا پایان آوریل هیچ‌گونه عقب‌نشینی‌ای از افغانستان نخواهند داشت چرا که با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، استراتژی خروج «عجولانه» نیروهای نظامی بین‌المللی، با توجه به برآورده نشدن شرایط لازم، مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

در همین حال محمدجواد ظریف، وزیر خارجه رژیم ایران روز یکشمبه با «ملاعبدالغنی برادر» معاون سیاسی طالبان و هیئت همراهش که در تهران به سر می‌برند، دیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ظریف در این دیدار گفته است که حکومت ایران از تشکیل «دولت فراگیر اسلامی» در افغانستان حمایت می‌کند و باید شرایط برای رسیدن به «حکومت آینده» در افغانستان «مشارکتی» شود.

رادیو فردا در گزارشی ااعلام کرد: حضور این هیات طالبان در ایران با اعتراض مقام‌های افغانستان مواجه شده است. از جمله رئیس ستاد ارتش افغانستان در واکنش به توئیت علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی و تحسین وی از گروه طالبان برای «مبارزه با آمریکا»، گفت آقای شمخانی «درک و فهم نادرستی» از طالبان دارد.

یاسین ضیا خطاب به مقام‌های حکومت ایران گفت طالبان نه در برابر آمریکا، بلکه در برابر مردم افغانستان می‌جنگد.

سخنگوی پنتاگون چند روز پیش گفته بود: شبه‌نظامیان طالبان به خشونت و حملات تروریستی خود علیه ارتش افغانستان پایان نداده‌اند و روابط خود را نیز با گروه تروریستی القاعده و شبکه ترور حقانی قطع نکرده‌اند.


مذاکره رسمی با یک گروه تروریستی در تهران

در خمین حال روزنامه جمهوری اسلامی در این باره نوشت: یک هیأت به نمایندگی از گروه طالبان، این روز‌ها در حال مذاکره با مسئولین جمهوری اسلامی است. این هیأت به صورت رسمی به ایران آمده و اخبار دیدارهایش نیز از رسانه ملی پخش می‌شود. همین ویژگی‌ها موجب پدید آمدن این سؤال شده که آیا «طالبان» تغییر ماهیت داده و حالا دیگر یک گروه تروریستی نیست؟

این منیع نوشت: جنایات طالبان در تمام سه دهه گذشته ادامه یافته است. بطوری که در همین امسال نیز ده‌ها عملیات خونین در افغانستان انجام دادند و همچنان مشغول اقدامات تروریستی هستند. بدین‌ترتیب، تردیدی وجود ندارد که طالبان همچنان یک گروه تروریستی است. به همین دلیل، اکنون سؤال اینست که جمهوری اسلامی ایران با چه منطقی یک گروه تروریستی را به عنوان مهمان رسمی در کشور می‌پذیرد و با نمایندگان آن مذاکره می‌کند؟

این روزنامه نوشت: مذاکره غیررسمی با افرادی از گروه‌های تروریستی با هدف جدا ساختن آن‌ها از تروریسم، امری معمول و مطلوب است، ولی مذاکره رسمی با یک گروه تروریستی به معنای به رسمیت شناختن آن تلقی می‌شود.


ظریف: افغان‌ها را ما نفرستادیم جنگ سوریه، داوطلبانه رفتند!
سه شنبه، 2 دی ماه 1399 = 22-12 2020

در حالی که گزارش‌های متعددی درباره اعزام اجباری شهروندان افغان مقیم ایران به جنگ سوریه منتشر شده است،‌ وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی مدعی شده که این افراد «به صورت داوطلبانه رفتند» و حکومت ایران کسی را به سوریه نمی‌فرستد.

ظریف در گفت‌وگویی که از شبکه «طلوع‌نیوز» افغانستان پخش شد (فیلم زیر) می‌گوید: جمهوری اسلامی به این گروه از نیروهای افغان کمک کرده است تا با داعش که دشمن مشترک همه‌ است، بجنگند و این نیروها برای اعتقادات‌شان در جنگ سوریه شرکت کردند.

وزیر خارجه رژیم ملاها همچنین خطاب به دولت کابل پیشنهاد کرد که اگر مایل است از گروه شبه‌نظامی فاطمیون در افغانستان استفاده کند.

به گزارش رادیو فردا، این بخش از اظهارات ظریف در افغانستان با واکنش منفی مواجه شده است. وب‌سایت عرب‌نیوز در گزارشی به نقل از دو تحلیل‌گر افغان نوشته است این پیشنهاد می‌تواند منجر به افزایش خشونت‌های فرقه‌ای منجر شود و مردم افغانستان مایل نیستند این کشور به سوریه یا عراق دیگر تبدیل شود.

جمهوری اسلامی از این الگو برای وارد کردن گروه شبه‌نظامی حشدالشعبی در ساختار سیاسی و نظامی و امنیتی عراق استفاده کرده است.

لشکر فاطمیون یک نیروی شبه نظامی وابسته به سپاه قدس است و متشکل از شیعیان افغانستان است، این لشکر متشکل از مهاجرانی است که سپاه پاسداران آنها را برای اعزام به سوریه و جنگیدن در کنار نیروهای بشار اسد علیه مخالفانش بسیج کرده‌است.

ظریف در ادامه ادعا کرد: «براساس قوانین هنوز جمهوری اسلامی طالبان را از گروه تروریستی خارج نکرده است».

این در حالی که حکومت ایران پیشتر طالبان را دشمن خود می‌دانست، و در سال‌های اخیر گفت‌وگوهایی را با این گروه جنایتکار به پیش برده که این گفت‌وگوها موجب اعتراض از سوی دولت کابل شده است.

اخیرا هم یک نماینده مجلس شورای اسلامی، گروه تروریستی طالبان را بک جنبش اصیل معرفی کرد. (توئیت زیر)

در همین رابطه حسین دهباشی فعال رسانه‌ای در توییتی نوشت: جاهلانی که طالبان را جنبش اصیل می‌خوانند روزی با داعش نیز هم کاسه می‌شوند. جای تاسف دارد که نماینده مجلس بدون توجه به پیشینه گروه طالبان، آن را جنبش اصیل منطقه می خواند. باید پرسید چگونه ممکن است جنایات رخ داده سالیان اخیر که عموما مسئولیت آنها از سوی گروه تروریستی طالبان پذیرفته شده، القائات و یا تبلیغات دروغین آمریکا باشد؟ ضمن اینکه رفتار وحشیانه طالبان با مردم شریف افغانستان به قدری منزجر کننده و نفرت انگیز بود که در ابتدای روی کار آمدن تروریست های داعش، دست کم بخشی از رفتارهای آنها با طالبان مقایسه شد. این اظهارنظر وقتی جالب می شود که بدانیم احمد نادری، نماینده تهران در مجلس یازدهم ”استاد مردم شناسی” دانشکده علوم اجتماعی تهران نیز است. کسی که علاوه بر وظیفه نمایندگی باید به گروهی از دانشجویان درس واقع نگری و تحلیل دقیق هم ارائه دهد. اما چگونه می توان باور کرد که طرفداران تفکر طالبان که این گروه تروریستی را اصیل و ریشه دار می خوانند، در دانشگاه تدریس کنند. زیرا در عقاید طالبان، دانشگاه و حتی مدرسه رفتن حرام است. هرچند در روزهای اخیر سفارت جمهوری اسلامی در قطر نیز میزبان هیأتی از طالبان بود و در شبکه های اجتماعی انتقادات زیادی نسبت به آن شکل گرفت؛ اما تعریف و تمجید از تروریست ها آنهم از سوی یک نماینده مجلس، ابهامات بیشتری در خصوص رویکرد سیاسی مقامات حکومت ایران در خصوص طالبان ایجاد کرده است. حمایت از گروهی چون طالبان که در سال های اخیر به دنبال مذاکره با آمریکا و رخنه در دولت افغانستان بوده و هنوز تفکرات حیوانی خود را کنار نگذاشته، فرقی با حمایت از تروریست های داعش ندارد.

ایران پرس نیوز





www.youtube.com/watch?v=W1mqzUIyfT4

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



شهنام May 24, 2020 04:54 AM

بزرگترین وحشت جمهوری اسلامی امنیت و پیشرفت افغانستان و عراق است و تا آنجا که بتواند افغانستان و عراق را نا امن میکند تا به مردم ایران امنیت قلابی بفروشد و به ملت ایران بگوید که ببینید این است نتیجه دخالت آمریکا پس اگر زیر پای امام زمان له بشوید و به تمام شرف و ناموستان تجاوز بشود بهتر است تا اینکه در بمب گذاری بمیرید ولی دوران خوش جمهوری اسلامی به پایان رسیده و بزودی تاریخ مرگ محتوم پاسداران و آخوندها را یکبار و برای همیشه شاهد خواهد بود پاینده ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار June 3, 2020 11:30 AM

صورت مسئله اشتباه است * سپاه از طریق طالبان با القأعده در ارتباط نیست بلکه القأعده از طریق سپاه با طالبان در ارتباط است * بقیه ماجرا را خودتان حدس بزنید *

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش June 3, 2020 11:47 AM

رژیم ایران نیازی به اینکه از طریق طالبان با القاعده رابطه برقرار کند ندارد چون بعد از ۱۱ ستمابر خود القاعده برای حفظ نیروهای خود که به ایران آمده بودند با سران سپاه رابطه برقرار کرده بودند که ما دشمن واحدی داریم ان هم امریکاست پس بهتر باهم‌کنار بیایم این توافق فی بین آنها تاکنون برقرار است

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور June 3, 2020 07:22 PM

سپاه و اخوندیسم که دشمن عُمر و تسنن هستند کوچکترین تناسبی با القاعده و طالبان ندارند ولی از این ها بعنوان مهره برای چانه زدن با امریکا استفاده میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو June 27, 2020 09:22 PM

روسیه درصدد تصاحب کشورهائی است که بافروپاشی شوروی ازدست داده است - عراق ولیبی ویمن وافغانستان وهمچننین ایران بابت منابع ومعادن ومناطق حاصل خیزکه می تواند ارتباط زمینی روسیه را به خلیج فارس متصل کند - مدتی پیش سران طالیبان والقاعده با پویتن دیدارکردند وچرا این دیداررا انجام دادند وچرا پوتین انها را پذیرفت ؟ دلیلش حملات ویران گرانه وتروریستی را تا به سقوط کشناندن حکومت افغانستان ادامه دهند و هم دلاردراختیارشان قرارداده ومیدهد وهم اسلحه های مدرن وبمب های انچنانی که هم باعث کشتارسربازان امریکائی شوند وهم امریکا را وادار به خروج ازافغانستان کنند وگماشتگان روسیه که طالیبان والقاعده همچون حکومت اخوندی درایران باشند برافغانستان حکومت کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Sara Irani August 4, 2020 05:33 PM

متاسفانه خود کشورهای غربی این گروه های مذهبی واپسگرا را تغذیه می کنند صرفا برای ایجاد آشوب در ایران افغانستان و عراق و کلا خاورمیانه

گزارش یا اعتراض به این نظر


مزدک بامدادان August 18, 2020 03:32 PM

سند جنایت حمهوری اسلامی در دخالت خارجی حضور 15 ساله تروریستهای حزب الله لبان در ایران است سه تن از تروریستهای ترور رفیق حریری در ایران زندگی میکنند و هرسه هم زن ایرانی دارند و با تغییر نام دارای شناسنامه ایرانی و تابیعیت ایرانی هم شده اند دوتا با نامهای حسن حبیب مرعی و حسین حسن عنیسی در منظقه شهرزیبا و پونک زندگی میکنند و یکی صاخب معازه تعمیر وسایل الکترونیکی و موبایل همراه است و دیگری دارای یک معازه لوازم خانگی است نفر سوم سلیم جمیل عیاش تا مدتی خدود سه سال قبل در منطقه نارمک در محله ای که احمدی نژاد در آن ساکن است زندگی میکرد و در سپاه مشغول تعلیم تروریست های سپاه بود پوشش دادن به تروریست های بین المللی یکی از کارهای سپاه قدس در راه راستای سیاست جمهوری اسلامی است

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرانی August 19, 2020 04:01 AM

شما دنبال سند جنایت اینها در لبنان و عراق و افغانستان هستید ولی خبر ندارید همین قاسم رمبو(به قول مانوک خدابخشیان) چقدر ایرانیها رو در وطن خودشون به خاک و خون کشید از جمله در آبان که داغش تا ابد روی دل من یکی خواهد بود چه انسانهای شریف و پاک و آزاده ای که تنها جرمشون ایستادگی در مقابل ظلم بود که همین یزیدیان که دم از خون حسین میزنند خبر ندارند که خود حسین برای مظلومانی در ایران اشک میریزد که به بهتان های واهی به خاک و خون کشیده میشوند!آیا هدف از زنده نگه داشتن عاشورا این نبود که در مقابل ظلم بایستیم حتی اگر تعدادمون اندک باشد چطور حالا فقط محرم گریه کردن برای مظلومی در 1400 سال قبل هست در حالیکه در آبان 1500 نفر کاملا بی دفاع با سلاح های سنگین شهید شدند! آیا امام حسین از خودش دفاع کرد یا نه؟ آیا اون هم مثل کشته های آبان بی دفاع بود؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا December 2, 2020 02:56 PM

این مردک که بناحق اسم نادر را بیدک میکشد , چهره واقعی جمهوری ادمخواران را برملا میکند این مرد تهی مغز یک فرقه آدم کش را که صد ها و شاید هزارها کودک و انسان بیگناه را سلاخی کرده اصیل مینامد
کلیه انهای که بمقامی در این حکومت اسلامی , شیطانی رسیده اند , دستشان بخون هموطنان ما اغشته است

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسمال در نیویرک December 3, 2020 10:49 AM

از این احمد نادری ها باید حذر کرد همین جانوران هستند که در آبان با شلیک مستقیم جوانان را میکُشند این جانواران از درندگانه بیرحم ترند رحم بزن و کودک و جوان و پیر نمیکنند ببینید چه کسانی را چپاندن مجلس که از طالبان قاتل دفاع میکند که یک افغانستان را بخاک و خون کشیدندن

گزارش یا اعتراض به این نظر


دلقک خندان !!! December 23, 2020 09:33 PM

آقای ظریف ماله کش!
در جهان امروز، «پیشرفت، اعتبار، حیثیت و سعادت» یک کشور در صحنهٔ جهانی را بر «قدرت اقتصادی»، «ارزش پول ملی»، «نفوذ جهانی»، «ارزش اعتبار گذرنامه» و «سعادت و رفاه مردم» آن کشور «محک» می زنند و نه بر قدرت بلند عرعر کردن و عربده کشیدنِ سران سیاسی آن!

گزارش یا اعتراض به این نظر


فریب کاری های اسلامی !!! December 24, 2020 05:14 AM

جواد خزر فروش ظریف، دلفک خندان و ماله کش آقا، بعد از اینکه از سفر به جهان منع شده، دیگر قادر به «ولگردی ها و دروغ پردازی های معمول خود» در آمریکا و اروپا نیست و «دستش به خون ملت ستمدیدهٔ ایران آغشته شده»، از همه جا منع و درهای جهان به روی او بسته شده، حالا به افغانستان سفر می کند و چه «دروغ های شاخداری» به ملت افغانستان که نمی گوید
تنها چند کشور که او را راه می دهند، روسیه، چین، افغانستان، سوریه، قطر، عمان و یمن هستند، حتی عراق و لبنان هم از وجود او بیزارند

پیشنهاد او به دولت افغانستان در مورد به «خدمت گیری لشکر شیعهٔ فاطمیون» مصداق همان تجربیات خونین شیعیان حوثی در یمن، حزب الله در لبنان، کتائب حزب الله و دیگر گروه های شبه نظامی در عراق، هستند، که همه و همه، از فسادها، بحران ها و تضادهایی که در دستگاههای لشکری و کشوری در آن سه کشور ایجاد کرده اند، حکایت دارند

استقلال،حاکمیت، امنیت و تمامیت سه کشورعراق، لبنان و یمن از بنیاد و ریشه های خود بدلیل «شیوع ویروس شیعه» در حال اضمحلال و در خطر نابودی و نیستی قرار گرفته اند
سه کشور با اقتصاد ورشکسته، جنگ و تضادهای داخلی، نا امنی، بی ثباتی و دیگر فجایع انسانی برای سالها درگیرشده اند و با دخالت نیروهای فاسد حامی سپاه قدس، پایانی در چشم انداز آیندهٔ آن ۳ کشور نیست
ظریف با این پیشنهاد موزیانه و فریب کاری های اسلامی معمول خود، در صدد است، با نفوذ سپاه قدس در افغانستان، ارزش های تشیع اسلامی را در افغانستان گسترش دهد
حقوق انسانی زنان، دگر اندیشان، روزنامه نگاران، نیروهای سکولار، حتی ورزشکاران را هم همچون ایران بطور سیستماتیک پایمال کنند و فقر، گرسنگی، محنت، مشقت، فساد، بی عدالتی، خسونت، سرکوب، زندان، حبس، اعدام و نابرابری در جامعهٔ افغانستان را گسترش دهند و کشور را به یک یمن، لبنان و عراق دیگر تبدیل کنند

ظریف بدنبال نابودی بیش از« ۲۰ سال دستاوردهای انسانی» که با کمک جامعه جهانی در افغانستان به نتیجه رسیده بود، است
دستاوردهای انسانی که از صفر شروع شده بود و افغانستان را دوباره بر روی نقشهٔ جهان قرار داد
مردم ستمدیدهٔ افغانستان، بخوبی از حیله، نیرنگ و فریب این دلقک آقا آگاهی کامل دارند و هرگز اجازه نخواهند داد، نفوذ اسلامگرایان اشغالگر شیعه در افغانستان در بخش های لشکری و کشوری تحقق یابد

مردم افغانستان هرگز بی عدالتی و وحشیگری های این اسلامگرایان قریشی تبار اجنبی در ایران را فراموش نکرده اند
عباس عراقچی، معاون همین ظریف فریبکار است که علنأ از پناهندگان افغان در ایران بعنوان «اهرم فشار و باج خواهی از اروپا» استفاده کرده بود و تهدید کرده بود که پناهندگان افغانی را از ایران اخراج و آنها را بطرف اروپا سرازیر خواهند کرد

ای ظریف خائن، انسانیت شما مفسدین خون آشام اسلامی کجاست که «عموزاده ها و هم زبانان ما» را تهدید به اخراج از خانه و کاشانهٔ خود می کنید؟
دولت و ملت محترم، متمدن، با فرهنگ و ستمدیدهٔ افغانستان، هرگز و هرگز با این اسلامگرایان تبهکار، فاسد، جنایتکار و اشغالگر اجنبی همکاری نخواهند کرد و هرگز دنبال رو آن نخواهند بود
افغانستان در حال پیشرفت، توسعه، سازندگی، عدالت و برابری انسانی، امنیت، استقلال، حاکمیت، تمامیت و یک شکوفایی اقتصادی نوین در دهه های آینده در منطقه و آسیای مرکزی خواهد بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


وحوش اسلامی !!! December 24, 2020 08:03 AM

در حالیکه آقا به شرق «می‌نگره»، شرق هم به ریش آقا «نیشخند» می زنه!
هیچکس و هیچ جا در این کرهٔ خاکی نمانده که از دست این «وحوش و درندگان اسلامی» به ستوه نیامده باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Hamid January 30, 2021 06:02 PM

ظریف هر حرف و چرتی که بر زبان دروغگویش آمده فقط خواسته جوابی داده باشه،
کی این حکومت به حرفهاش عمل کرده ؟
کی اصلا برای چرندیاتش ارزش قائل بوده؟
یکسری بیسواد مفتخور دروغگوی خونخوار جاه طلب دیکتاتور خالیبند که قدرت کشتار در دستشونه دارن فعلا می تازند
اینهم بگذرد اینهم خواهد گذشت خواهیم دید

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا January 31, 2021 05:09 PM

قاتلان کودکان, زنان و مردم بی سلاح ایران فرش قرمز برای قاتلان بی رحم مردم افقانستان پهن می‌کنند , این نمایندهای اسلام ناب محمدی میخواهند با این عمل شان فشار را بر حکومت بایدن بیافزایند از همین الان با این نا بخردی این جانیان موا ضع حکومت بایدن سخت تر شده با تمام سختی ها باید ملت ایران شاد باشد که یک همچنین قاتلان تهی مغزی دارد هموطنان , اگر چهار پای در یک چاله افتاد ویا بدیواری رسید دیگر آن راه را نمیرود , ولی جمهوری ارازل اوباش تهی مغز تر از چهار پاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسمال در نیویوک January 31, 2021 07:54 PM

تمام کسانیکه از قاتلان و آدم کشان طالبان هوا داری میکنند با چراغ شبر خامنه ای هستند پشت پرده دستورات خامنه ای را دارند اجرا میکنند اینه مانند ظریف پادو کاسه لیس نکبت باران شیخ علی اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرانی اصل January 31, 2021 11:02 PM

مردک خامنه ای مزدور وطن فروش ملت کش تو عرضه نداری تومون خودتو نگهداری میخواهی کشور داری کنی؟ میخواهی در افغانستان و سوریه و یمن و عراق و غیره دخالت کنی غلط میکی و شکر میخوری با هفت جد ابادت کاسه کوزه ات رو بردار برو کنار و بمیربدان و توی کله فندوقی و پوکت فرو کن که تمام گروه هاوتمام طبقات ایرانی از اشغالی معتادارتشی بسیجی کارمندکارگراصناف کشاورزدهاتی شهری پزشک دانشجو دانش اموز زن مردکوچیک و بزرگ پیر جوان همه به بخاصیتی و بیناموسی و وطنفروشی وملت کشی وبیعرضه گی تو ورژِیمت واقف شدند بجزیک طبقه خاص وانهم طبقه اخوند جماعت کودن احمق دیوس نفهم ومغزارزنی نه فندوقی تو مغز خرشان نرفته و نمیره که ملت عاقل و فهیم همه چی رو میفهمند فقط تو نمیفهمی و رژیم منحوست نمیفهمه ک برو کنار بزار باد بیادبرو بمیر با کل رژیمت بزار ملت اسوده زندگی کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: