آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 30 تیر ماه 1400 = 21-07 2021

فیلم؛ مردم ایذه با شعار مرگ بر خامنه‌ای به خیابان ریختند

حضور خیابانی مردم خوزستان در اعتراض به بی‌آبی ادامه دارد و با صف آرایی نیروهای امنیتی و تیراندازی به سوی معترضان همراه شده است. ایذه، سوسنگرد، کوت عبدالله، شلنگ آباد، کوی علوی، لشگرآباد در اهواز ، ماهشهر و آبادان کانون‌های اصلی اعتراضات هستند.

فیلم‌ها و تصاویر منتشره در شبکه‌های اجتماعی، صحنه‌هایی از مواجهه یگان ویژه با جوانان و معترضان را نشان می‌دهند. بنا بر اعلام شاهدان محلی، یک جوان ۱۶ ساله به نام محمد عبداللهی در ایذه بر اثر اصابت گلوله کشته شد. همین منابع گفته‌اند جوان دیگری به نام محمد منصور کروشات از محله ثوره اهواز نیز که پیش‌تر مجروح شده بود، جان باخته است.

ویدیوهای کاربران شبکه های اجتماعی نشان می دهد که معترضان در ایذه با شعار مرگ بر خامنه‌ای به مصاف نیروهای حکومتی رفتند. (فیلم زیر)

آنها همچنین شعارهایی نظیر «رضا شاه روحت شاه» و «توپ، تانک، فشفشه خامنه‌ای گم بشه» سر داده اند.

کنشگران محلی در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌‌اند که شامگاه سه‌شنبه اینترنت در شادگان و سوسنگرد و شوش و شوشتر برای مدتی قطع شد. اخبار مربوط به اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ "اناعطشان" همرسانی می‌شود.

رسانه‌های رسمی و داخلی ایران در برابر اعتراضات مردم خوزستان یا سکوت کرده‌اند یا آن را به شکلی فیلتر شده، محدود پوشش می‌دهند. .




www.youtube.com/watch?v=UgzVO9Bn3sc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: