آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 مرداد ماه 1400 = 10-08 2021

ارز؛ نامشخص بودن آینده برجام و پیش‌بینی قیمت دلار

دلار به بالاترین سطح خود از ابتدای سال جاری رسیده و امروز سه‌شنبه نوزدهم مرداد همه‌چیز از ادامه مسیر صعودی روز قبل حکایت دارد. دلایلی مثل نامشخص بودن آینده برجام، ادامه پیشروی‌های طالبان و رسیدن آن‌ها به مرز‌های ایران طی چند روز اخیر اسکناس آمریکایی را ترغیب به افزایش قیمت می‌کردند. حالا همه این عوامل دست به دست هم دادند تا فنر دلار بعد از دو هفته آزاد شود و با رسیدن به عدد ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان، رسما به بالاترین رقم خود در سال ۱۴۰۰ برسد.

به‌گزارش فرارو؛ هفت ماه پیش، همزمان با روی کار آمدن جو بایدن از دلار ۱۵ هزار تومانی و حتی کمتر صحبت می‌شد. فعلا از این خبر‌ها نیست و امروز احتمال قدم گذاشتن دلار به کانال ۲۶ هزار تومان وجود دارد.

قیمت دلار در بازار آزاد روز دوشنبه روند صعودی داشت و با افزایش ۲۲۰ تومانی، به ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان رسید. برخلاف نیمه اول معاملات روز دوشنبه که دلار توان عبور از رقم حساس ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان را نداشت، از ظهر دیروز بالاخره رشد قیمت در بازار آزاد کلید خورد. حوالی ساعت ۱۷، تابلوی صرافی‌ها عدد ۲۶ هزار تومان را روبروی نام دلار نشان می‌دادند.

به‌نظر می‌رسد دلال‌ها قصد دارند امروز دلار آزاد را بالاتر از مرز ۲۶ هزار تومان تثبیت کنند. باید منتظر باشیم و ببینیم جو روانی فعلی که بازار را در مسیر صعودی قرار داده، دلار را تا کجا گران می‌کند. بعد از رکوردزنی‌های مکرر این روز‌های کرونا، شاید شاهد چنین سناریویی برای دلار باشیم.


عضو اتاق بازرگانی:... به ته دیگ رسیدیم

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درباره روند آتی بازار ارز گفت: اگر برجام اتفاق نیفتد، وضعیت قابل پیش‌بینی نیست. امیدواریم رییس‌جمهور جدید به نوعی با دنیا آشتی کنند.

علی شریعتی درباره روند بازار ارز اظهار داشت: من اعتقاد به این ندارم که ما بدون برجام و بدون آشتی و تعامل با دنیا می‌توانیم به راحتی کار را ادامه دهیم. دوستانی که دستی در کار دارند، می‌دانند که ما هر آنچه در چنته داشتیم، رو کردیم. ما دیگر به ته دیگ رسیدیم. به همین دلیل به نظر من اقتصاد نحیف ما دیگر این تحمل را ندارد.

وی افزود: اگر برجام اتفاق بیفتد و خبر مثبتی بشنویم، من فکر می‌کنم دلار تا ۲۰، ۲۱ هزار تومان به طور موقت کاهش پیدا می‌کند. در کل من فکر می‌کنم با این فرمون و حفظ شرایط موجود، تا پایان سال به ۳۰ هزار تومان نزدیک می‌شویم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران متذکر شد: برخی می‌خواهند نرخ دلار به ۵۰ هزار تومان برسد. اگر برجام اتفاق نیفتد و تحریم‌های دور جدید برگردد، وضعیت قابل پیش‌بینی نیست که امیدواریم این اتفاق نیفتد




Seek April 28, 2021 11:00 AM

سی سال پیش میگفتند دولار ۱۰۰۰ تومان بشه رژیم ساقط میشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Seek June 5, 2021 12:00 PM

مردم عادی سه هفته نه ارز بخرند و نه ارز بفروشند‌ و از رفتن به صرافیها خودداری کنند بعد ببینید دولار چند تومان میشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام June 5, 2021 02:08 PM

بعضی ها معلومه نه از ارز چیزی سرشون میشه نه از بازار ارز

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان June 6, 2021 04:51 AM

با توجه به تولیدات بسیار پائین غیر نفتی و میزان صادرات همچنین عدم ارتباطات مالی بانکی روزمره با دیگر کشورهای معتبر جهانی بهمراه تنشهای شدید سیاسی اجتماعی ملاها با مردم ایران و نبود ارادئه جدی و برنامه منظم در جهت بهبود اوضاع کشور بهای ارزهای معتبر جهانی در چنین شرایطی سربه فلک خواهد رسید اما خوب بدلیل مهندسی و دستوری شدن نرخ ارز توسط بانک مرکزی با قیمتهای کنونی 23 تا 24 هزار تومان برای هر دلار آمریکا بسیار پائین و ارزان است!
چراکه اگر قرار بر شناور بودن واقعی ارز در چنین وضعیت بحرانی باشد احتمالا نرخ هر دلار آمریکا اینک از ۸۰ هزار تومان نیز فراتر رفته بود!

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام June 29, 2021 09:47 AM

در ایران تا بُود ملا و مفتی
به روز بدتر از این هم بیفتی

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو June 29, 2021 06:57 PM

گران شدن ارزنه ربطی به برجام داردونه به نتیجه برجام وحکومت تازی و خامنه ای وشرکاء برای آنکه مردم به حقیقت پی نبرند عملی نشدن احیای برجام را بهانه می کنند بدون شک و شبهی تنها دلیلش جمع اوری حداکثری ارزازانچه تاکنون دربانک مرکزی وجود دارد وبرای ساخت و سازدوباره غزه تخریب شده که صدها میلیون دلارمورد نیازاست و بدستورخامنه ای و شرکاء باید برای تازی ها وتروریست های فلسطینی وهمچنین حقوق های الشعبی ها فرستاده شود می باشد نه امریکا ونه روسیه ونه ترکیه و نه کشورهای ثروتمند نفتی تازی درخلیج فارس هزینه ساخت وسازغزه را پرداخت خواهند کرد! بهمین دلیل هم می باشد قیمت لوازم یدکی اتومبیل ها واتوبوس ها وکامیون هاکه به نرخ دلارمحاسبه میشود و بفروش میرسد هیولاوارسربفلک گذاشته است وخرید لوازم یدکی برای اتوبوس هاوکامیون هابا درآمد روزانه صاحبانش ممکن نیست !

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان July 18, 2021 02:50 PM

دردوران احمدی نژاد برای ایجاد خلل در روند معاملات خرد و کلان بازار ارز ابتدا با شایعه سازی توسط خود عوامل بانک مرکزی در باره هشدار به ورود دلارهای تقلبی به بازار ارز که به نتیجه نرسید و همه متخصصین در بازار بگونه ای تمسخرآمیز با آن برخورد کردند!
اما خوب یکی از دوستان نشانه هایی را در باره اسکناس دلار به من آموزش دادند که برای آگاهی شما مجبور شدم آن را فاش سازم نخست آنکه اسکناس واقعی دلار دارای رنگ و بوی خاص خود را دارد!
دلار اصل هنگام مجاله شدن تلاش در باز شدن به حالت اولیه را دارد!
همچنین در قسمتهای بالا و پائین تمامی شماره ها و نوشته های دلار واقعی به هنگام کشیدن انگشتان به روی آنها باید حالت برجستگی را لمس کرد!
اما ابعاد و تصویر نیمرخی که در برابر نور در قسمت سمت چپ اسکناس هویدا میشود دیگر مواردی ست که میتوان با آنها دلار واقعی از تقلبی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: