آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 3 مهر ماه 1399 = 24-09 2020

منبع خارجی: سپردن کنترل شبکه‌های اجتماعی به سپاه

گزارشگران بدون مرز اعلام کرده‌ که جمهوری اسلامی قصد دارد کنترل شبکه‌های اجتماعی را به نیروهای مسلح بسپارد.

این منبع می گوید: رژیم ایران برنامه ای تحت عنوان "صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و سازماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی" در دست دارد. اما پشت این عنوان پیچیده طرحی نهفته است که با هدف تشدید سانسور اینترنتی مطرح شده است.

به گفته گزارشگران بدون مرز، جمهوری اسلامی با ارائه این طرح به مجلس شورای اسلامی بر آن است تا کنترل تردد در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت را کاملا به دست نیروهای مسلح بسپارد.

به گزارش رادیو آلمان، گزارشگران بدون مرز در بیانیه خود نسبت به تصویب قریب الوقوع این طرح در مجلس شورای اسلامی ابراز نگرانی کرده و به حکومت ایران هشدار داده است که به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بوده و از اجرای این قانون صرف‌نظر کند.

در این گزارش آمده است که کسانی که اقدام به تولید یا توزیع انواع فیلترشکن و ابزار رایانه‌ای الکترونیکی نظیر وی‌پی‌ان (شبکه خصوصی مجازی) بکنند، می‌توانند به مدت دو سال زندان و پرداخت جرائم سنگین نقدی محکوم شوند.

مسئول بخش فن‌آوری گزارشگران بدون مرز گفته است که تصویب چنین قانونی به معنای «تحت کنترل قرار دادن کامل شبکه‌های اجتماعی، مانع شدن از دسترسی به اطلاعات و انکار حق بنیادین مردم ایران برای کسب اطلاع» خواهد بود.



شاپور June 21, 2020 02:25 PM

مسئله باید براحتی برای همه قابل فهم باشد،
این حیوانات را باید منهدم کرد وگرنه آنان ایران و مردمش و در نهایت خود را منهدم خواهند کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش June 21, 2020 08:23 PM

رژیم آخوندی چه از نظر فکری و چه از نظر عملی خواهان نابودی ایران هستند
این رژیم تنها زبان زور را کاملا می فهمد نه منطق و نه دیپلماسی را

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی June 26, 2020 03:27 PM

حالادیگرهرروز روشنتراز روزپیش مشخص میشودکه جمهوری جهل وجنون وجنایت جمهوری اسلامی شمشیررابدون هیچ ملاحظه ای از رو بسته است و سرنیزه ها را نیز ازنیام بیرون کشیده است سرکوب علنی درهمه حوزه ها! اگرتادیروز درخیابان ها تجمعات و جنبشهای اعتراضی رابخاک وخون میکشیدند، حالا میخواهند ازهمان مبدا سرکوب و صداهای اعتراضی ولو مسالمت امیزرادرگلوخفه کنند درچنین وضعیتی بازهم باید منتظر جنبشهای مدنی واعتراضاتی مسالمت جویانه باشیم که هزاران هزاران رابکشند؟ و بعد منتظرصدوربیانیه محکومیت ازسوی عفو بین الملل ونهادهای حقوق بشری باشیم؟ مگراین ملت چقدرنیروی کارآمد مدنی وفعال دارد که بتواند اینهمه فشار وسرکوب راتحمل نماید؟ بهمبن دلیل بایدازکشورهای آزاد، شورای امنیت ونهادهای ناظرجهانی بخواهیم که با تمام قدرت وبهر وسیله ممکن به یاری مردم ایران بیایند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام September 25, 2020 06:05 AM

خخخخ ببینید کار سپاه به کجا رسیده باید بشینن مثل دختربچه ها اول اینستا بعد کتاب بازی کنن

گزارش یا اعتراض به این نظر


حمید2020 September 26, 2020 09:33 AM

صیانت خخخخخخ نه بابا جقدر اینا مغز پریودن آقایون خودتونین تو ایران جاسوسی به صیاانت معنی میشه جمع کنید بابا

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: