آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 11 خرداد ماه 1399 = 31-05 2020

تفهیم اتهام یک روزنامه‌نگار افشاگر در دادسرای اوین

خبرگزاری هرانا – نادر فتوره چی، نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار روز شنبه ۱۰ خرداد با حضور در دادسرای اوین در خصوص پرونده ای که اخیر برای وی گشوده شده است، پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱۰ خردادماه ۱۳۹۹، نادر فتوره چی، نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار با حضور در دادسرای اوین در خصوص پرونده ای که اخیر برای وی گشوده شده است، پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

اتهام آقای فتوره چی در این جلسه بازپرسی “تشویش اذهان عمومی” عنوان شده است.
آقای فتوره چی در جریان این جلسه اتهام مطروحه علیه خود را رد کرد. پس از پایان این جلسه پرونده برای تعیین شعبه و زمان رسیدگی به دادگاه ارجاع شد.

نادر فتوره چی پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های رسانه‌ای را دارد.

آقای فتوره‌چی، در تاریخ ۲۸ مردادماه ۹۷، در پی شکایت محمد امامی علیه وی به شعبه سوم دادیاری دادسرای ناحیه ۳۱ تهران به دادگاه احضار و به علت عدم امکان تامین وثیقه بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی روز دوشنبه ۲۹ مردادماه ۹۷ از زندان آزاد شد.

این نویسنده پس از آزادی در تاریخ ۳۱ مردادماه ۹۷ در یادداشتی به تشریح شرایط بغرنج زندانیان محبوس در بند قرنطینه زندان تهران بزرگ پرداخته بود و گفت که “از اینکه از فشافویه آزاد شدم، عمیقا دچار عذاب وجدانم و فکر نمی‌کنم تا هرگز بتوانم شرایط دهشتناک «هم لباسی»هایم را فراموش کنم. با دیدن شرایط زندانیان فشافویه و آن چشم‌هایی که در ناامیدی و بوی تعفن و بی‌پناهی و قفس و نفس‌تنگی دودو می‌زدند، زخمی عمیق و کاری بر روحم وارد شد”.

این روزنامه نگار در تاریخ ۲ دی‌ماه ۱۳۹۷، از بابت انتشار این یادداشت احضار و جلسه رسیدگی به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” برای وی در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری تهران برگزار شد.

وی نهایتا توسط شعبه ۲ دادگاه کیفری استان تهران به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
نادر فتوره‌چی، زاده ۱۳۵۶ در تهران، روزنامه‌نگار، مترجم و نویسنده ایرانی است. مقالات وی عموماً در خصوص مباحث سیاسی، هنری، اجتماعی و فلسفی است. او کار نویسندگی در مطبوعات را با روزنامه صبح امروز آغاز کرد و سابقه همکاری با روزنامه‌های “شرق، بهار، آفتاب امروز، دوران امروز، بنیان، توسعه و سرمایه” را دارد. او همچنین به عنوان سخنران با مؤسسه پرسش همکاری دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: