آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 11 مهر ماه 1399 = 02-10 2020

کرونا؛ ترکیه جلو پروازهای ورودی از ایران را گرفت

سازمان هواپیمایی ترکیه بار دیگر به دلیل افزایش شیوع کرونا در این کشور، جلوی پروازهای ورودی از ایران و چند کشور دیگر را گرفت. شب گذشته سازمان هواپیمایی ترکیه در نوتامی (اطلاعیه هوانوردی) از ممنوعیت ورود هواپیماهای شرکت‌های ایرانی به فرودگاه‌های این کشور و همچنین توقف پرواز هواپیماهای ایرلاین ترکیه‌ای میان فرودگاه‌های دو کشور از روز یکشنبه هفته آینده (۱۳ مهر؛ ۴ اکتبر) خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جالب آنکه علی رغم آنکه سازمان هواپیمایی ترکیه، علت ممانعت از انجام پروازهای مستقیم میان ایران و این همسایه شمال غربی را شدت یافتن موج جدید کرونا در ترکیه اعلام کرده، اما از توقف پروازهای قطری به فرودگاه استانبول خبری نیست و این شرکت هواپیمایی همچنان اقدام به فروش بلیت پرواز تهران-دوحه-استانبول به صورت ۲ بار در هر شبانه روز می‌کند.

قیمت بلیت پروازهای تهران-استانبول با ایرلاین قطری در حال حاضر از ارقام ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومانی به ۸ تا ۱۵ میلیون تومان کاهش یافته است که گفته می‌شود علت آن، صدور مجوز برقراری پرواز مستقیم میان تهران-استانبول و با استفاده از هواپیماهای ایرلاین‌های داخلی و یک ایرلاین ترکیه‌ای بوده است که سبب شده تا قطرایرویز در رقابت با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، نرخ بلیت‌ها را کاهش دهند؛ اگر این ادعا صحت داشته باشد، باید دید آیا ایرلاین قطری بار دیگر نرخ بلیت پروازهای تهران-دوحه-استانبول را به ارقام سرسام آور بالای ۶۰ میلیون تومان برمی گرداند یا خیر؟


ترکیه هواپیماها و توریست های ایرانی را به کشورش راه نمی دهد

راضیه ـ امیری
بنیاد میراث پاسارگاد

در پی برنامه ریزی های جدی و موثری که اخیرا دولت ترکیه برای از سر گیری سفرهای توریستی تدارک دیده، وضعیت توریستی این کشور جان تازه ای گرفته است.

ترکیه در چندین دهه اخیر از جمله کشورهایی بوده که بالاترین درآمد را از صنعت توریسم داشته است. به طور مثال درآمد توریسم ترکیه، در بیشتر سال های پس از انقلاب، بالاتر از درآمد نفت در ایران بوده؛ حتی در سال های قبل از تحریم و سال هایی که ایران بالاترین فروش نفت را داشته است.

پس از اپیدمی کرونا، ترکیه برای حفظ این درآمد، از «سازمان جهانی مشاوران فرودگاه‌ها»گواهی سلامت گرفته است. یعنی با در نظر گرفتن شرایط سختگیرانه و تضمین اصول بهداشتی، آن ها فرودگاه استانبول و برخی فرودگاه های دیگر این کشور را سالم تشخیص داده اند. و به همین دلیل هم اکنون تنها در یک روز در فرودگاه آنتالیا پنجاه پرواز توریستی انجام می شود.

ترکیه همچنین اعلام کرده است که با توجه به آمادگی هایی که در این کشور هست، آن ها حتی از کشورهایی که شیوع کرونا در آن ها بالاست، می توانند توریست بپذیرند.

همزمان مسئولین در ایران از این که نام ایران در میان این کشورها نیست، یعنی ترکیه به توریست های ایرانی اجازه ورود به کشورش را نمی دهد و حاضر نیست هواپیماهایش را به ایران بفرستد ابراز تعجب و نگرانی کرده اند.

جلال ابراهیمی رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه به خبرنگار ایسنا گفته است که سعی می کنند با ترکیه مذاکراتی انجام دهند چرا که به قول او «متوقف شدن پروازهای مشترک، باعث شده بازرگانان، دانشجویان ایرانی، و خانواده های آن ها مواجه با مشکل رفت و آمد شوند و وقتی که ترکیه توانسته پروتکل های بهداشتی برای جابجایی مسافران سایر کشورها را فراهم کند، برای ایرانی ها نیز شرایط پیچیده نخواهد بود. (1)

به نظر می آید مسئولین حکومت اسلامی نه تنها هیچ توجهی به منافع و سلامت مردمان ایران ندارند، بلکه حتی درک نمی کنند که شرایط امنیت هوایی و بهداشت و سلامت مردمان در ایران آنقدر خراب است که کمتر کشوری حاضر است برای رفت و آمد به ایران ریسک کند.



کارل مارکس July 19, 2020 02:40 PM

یک پیروزی دیگر برای املت در صحنه و حزب دولا روی کله راه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: