آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 11 خرداد ماه 1399 = 31-05 2020

جدال انگلیس و اتحادیه اروپا در آستانه مذاکرات پسا...

جدال انگلیس و اتحادیه اروپا در آستانه مذاکرات سرنوشت‌ساز پسابرگزیت

به گزارش ایرنا، جدال لفظی میان نمایندگان انگلیس و اتحادیه اروپا در آستانه آخرین دور مذاکرات پسابرگزیت و پیش از برگزاری اجلاس سران اروپا بالا گرفته و دو طرف یکدیگر را به مانع‌تراشی برای رسیدن به توافق متهم می‌کنند.

«دیوید فراست» مشاور نخست‌وزیر انگلیس در امور برگزیت، طرف اروپایی را به اتلاف وقت در مذاکرات متهم کرده و هشدار داده که آن‌ها تا سپتامبر(شهریور) برای عقد توافق نهایی با لندن فرصت دارند.

وی تصریح کرد، اگر در مذاکرات دور بعد، پیش‌رفت ملموسی حاصل نشود انگلیس از ادامه گفت‌وگو انصراف خواهد داد.

نمایندگان انگلیس و اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه (۱۳ خرداد) از طریق برگزاری سلسله جلسه‌های آنلاین تلاش خواهند کرد تا قفل مذاکراتی را که در دور قبل به بن‌بست خورد، بازکنند.

براساس جدول زمان بندی، دو طرف تا پایان سال جاری برای رسیدن به توافق درباره آینده همکاری‌های دوجانبه در دوره پسابرگزیت فرصت دارند.
آنها همچنین پایان ماه ژوئن (۱۰ تیر) را تعیین کرده‌اند که درباره توقف یا تمدید مذاکرات به‌مدت یک تا دو سال آینده تصمیم‌گیری کنند.

دولت لندن با هرگونه تمدید مذاکرات مخالف است و بر لزوم پایان دوره گذار _ دوره‌ای که انگلیس بدون داشتن حق رای تابع قوانین اتحادیه اروپاست _ طبق جدول زمان‌بندی تاکید دارد.

نماینده انگلیس نتیجه آخرین دور مذاکرات پسابرگزیت را بسیار اندک ارزیابی و ادعا کرده که رویکرد ایدئولوژیک اتحادیه اروپا در مذاکرات، مسیر رسیدن به توافق را دشوار کرده است.

«فراست» اصلی‌ترین مانع برای پیشرفت در گفت‌وگوها را بیان طرح‌هایی از سوی اتحادیه اروپا عنوان‌کرد که به گفته او استقلال انگلیس را زیرسئوال می‌برد.

این در حالیست که «میشل بارنیه» نماینده اتحادیه اروپا در امور برگزیت، در تازه‌ترین واکنش به اظهارنظر مقام‌های انگلیسی هشدار داده که اتحادیه حاضر به عقد توافق به هر قیمتی نخواهد بود.

وی در گفت‌وگو با نشریه ساندی تایمز که امروز (یکشنبه ۱۱ خرداد) منتشر شد، دولت لندن را به عقب‌نشینی از تعهداتش در بیانیه سیاسی برگزیت متهم و تصریح کرد که طرف انگلیسی باید طبق تعهداتی که بوریس جانسون پذیرفته مذاکره کنند.

او به کنایه یادآور شد، سران ۲۷ کشور اروپایی، دولت‌ها و پارلمان اروپا حافظه کمی ندارند و به طور کامل، متنی را که با نخست وزیر انگلیس مذاکره شد به یاد دارند.
وی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را یک بازی دو سر باخت توصیف و تصریح کرد، هیچ کس، حتی امثال افرادی مانند نایجل فاراژ (رهبر حزب ضد اروپایی و ضد مهاجر برگزیت) قادر به ارائه ارزش افزوده برگزیت نبوده‌اند.

این سیاستمدار اروپایی درباره شکست مذاکرات پسابرگزیت هشدار داد و متذکر شد که اگر طرف انگلیسی روی مواضع خود مقاومت کند، هیچ توافقی در کار نخواهد بود. این در حالیست که به گفته بارنیه، اتحادیه اروپا در نتیجه شکست مذاکرات و عدم دستیابی به توافق زیان کمتری را متحمل خواهد شد.

انگلیس ۳۱ ژانویه گذشته (۱۱ بهمن ۹۸) به طور رسمی اتحادیه اروپا را پس از ۴۷ سال عضویت ترک کرد و تا آخر سال جاری میلادی و در چارچوب دوره موسوم به گذار، تابع قوانین اتحادیه اروپاست. پس از آن، همه روابط چهار دهه گذشته میان دو طرف متوقف خواهد شد.



علیرضا May 31, 2020 03:14 PM

بریتانیای صغیر توافق جانسون یادش نیست پس چی یادشه نکبت روباه پیر با اون رسانه های دوزاریش

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: