آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 3 اسفند ماه 1399 = 21-02 2021

عضو مجلس ولایت: ۲۱میلیون نفر حاشیه ‌نشین داریم

حسن لطفی عضو مجلس شورای اسلامی امروز گفت: افزایش بی‌رویه حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن، نشان می‌دهد که به وضعیت عمرانی و اشتغال روستاها و شهرهای کوچک توجه نشده، در حال حاضر بیش از ۲۱میلیون نفر حاشیه‌نشین داریم.

وی گفت: هفته گذشته استاندار تهران مصاحبه کرد و گفت که ۲۰۰هزار نفر هر سال به جمعیت تهران اضافه می‌شود این یعنی نبود امکانات عمرانی در روستاها و شهرها، نبود امکانات آموزشی بهداشتی و سایر مسائل.

عضو مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما به وضعیت نابسامان عمرانی روستاها و شهرهای کوچک توجه نکنیم حاشیه‌نشینی هم‌چنان اضافه خواهد شد.

پیش از این محمدرضا محبوب‌فر، عضو انجمن آمایش سرزمین ایران گفته بود: در سال۱۳۹۶ حدود ۴۰درصد از جمعیت شهری ایران، حاشیه‌نشین و بدمسکن بودند اما امروز پس از ۳سال یعنی در سال۱۳۹۹ همزمان با تورم و گرانی در بخش مسکن، افزایش اجاره ‌بها و… میزان حاشیه‌نشینی در کشور به ۴۵درصد رسیده است.

وی افزود: اگر این ۴۵درصد را نسبت به جمعیت ۸۵میلیون نفری ایران حساب کنیم، امروز بیش از ۳۸میلیون نفر حاشیه‌نشین و بدمسکن هستند که نشان می‌دهد میزان حاشیه‌نشینی در کشور به‌دلیل سیاست‌های غلط و مشکلات اقتصادی، افزایش معناداری داشته و خبر از وقوع نابرابریهای اجتماعی و تبعیض در داخل سیستم اقتصادی کشور می‌دهد.

این جامعه شناس افزود: از کل جمعیت حاشیه‌نشین کشور، ۲۰درصد (یعنی بیش از ۷ و نیم میلیون نفر) از آنها در اطراف و حاشیه آرامستان ها زندگی می‌کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: