آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 خرداد ماه 1399 = 10-06 2020

شاعر و ترانه‌سرا به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد

خبرگزاری هرانا – کسری تبریزی، شاعر، ترانه سرا و دانشجوی رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی ارشد توسط دادگاه انقلاب زاهدان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم امروز چهارشنبه ۲۱ خرداد در محل این شعبه به آقای تبریزی ابلاغ شد. جلسه دادگاه آقای تبریزی در بخش دوم این پرونده نیز امروز در دادگاه کیفری دو زاهدان برگزار شد. گفته می‌شود دادگاه ظرف روزهای آینده در این خصوص اقدام به صدور رای خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کسری تبریزی، شاعر و ترانه سرا توسط دادگاه انقلاب زاهدان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این حکم که امروز چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب زاهدان ریاست قاضی سیدجواد موسوی صادر و به صورت حضوری به وی ابلاغ شده است، آقای تبریزی از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
جلسه دادگاه آقای تبریزی در بخش دوم این پرونده نیز امروز چهارشنبه در شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری دو زاهدان به ریاست قاضی محمدرضا خداوردی برگزار شد.
اتهام مطروحه علیه آقای تبریزی در این جلسه دادگاه “نشر اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی” عنوان شده است.

گفته می‌شود دادگاه ظرف روزهای آینده در این خصوص اقدام به صدور رای خواهد کرد.

کسری تبریزی پیشتر در تاریخ ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در شهر زاهدان منتقل شد. علت بازداشت این شهروند در زمان بازجویی “شکایت دادستان زاهدان مبنی بر شرکت ایشان در تجمعات اعتراضی دیماه ۱۳۹۶ و عضویت در گروه‌های مارکسیستی” عنوان شد.

آقای تبریزی در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۷ با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان زاهدان منتقل شد. او نهایتا یک روز بعد با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

کسری تبریزی، شاعر و ترانه سرا، اهل خراسان و ساکن اصفهان است. آقای تبریزی دانشجوی رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی ارشد در اصفهان است. وی پیشتر نیز در مقطع کارشناسی در این رشته از دانشگاه زاهدان فارغ‌التحصیل شده بود. از کسری (کسرا) تبریزی کتاب‌های “خواب کرخت”، “بی‌سرزمین” و “ریشه‌های سنگ” تا امروز به چاپ رسیده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: