آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 3 تیر ماه 1399 = 23-06 2020

ایران؛ اعتراف تکان‌دهنده به زندگی زنان در گودال

یک جامعه شناس در ایران گفت: برخی از زنان سرپرست خانوار به‌دلیل آن‌که بدون سرپناه هستند اکثراً در خرابه‌ها، ساختمانهای مخروبه، گودالها و کانالها زندگی می‌کنند و بخشی از آنها در بخشی که زاغه یا چادر نشین هستند، اسکان نامناسبی دارند.

محمدرضا محبوب‌فر افزود: در تهران و بسیاری از کلان‌شهرها قیمت زمین و مسکن تا ۵۰۰درصد (۵برابر) افزایش یافته است. در این شرایط افراد کم توان و آسیب پذیرتری که امکان تأمین هزینه‌های خط فقر و سبد معیشتی زندگی خود را ندارند به حاشیه شهرها رانده شده‌اند.

وی هشدر داد: در گذشته گفته می‌شد آمار حاشیه‌نشینی حدود ۲۵میلیون نفر است اما امروز به ۳۸میلیون نفر افزایش یافته است. حتی به‌جرأت می‌توانیم بگوییم که حاشیه‌نشینی در تهران تا ۶۰درصد افزایش یافته است.


آمار تکاندهنده و هولناک کودکان زباله‌ گرد

به گزارش ایسنا بر اساس برآوردهای شهرداری تهران، حدود ۴هزار کودک زباله‌گرد در این شهر وجود دارد.

محمدرضا جوادی معاون شهرداری تهران در این زمینه گفت:‌ «موضوع کار کودکان موضوعی پیچیده و چند بعدی است و به همین دلیل بسیاری از اقداماتی که در این سال‌ها انجام شده، موفق نبوده و روزبه‌روز به تعداد کودکان کار در حوزه دستفروشی و تکدی‌گری نیز اضافه شده است چرا که این فعالیت کودکان به‌دلیل فقر ایجاد می‌شود و خانواده‌ها برای کسب درآمد فرزندان خود را برای تصدی گری و ... به خیابان‌ها می‌فرستند.



اسمال در نیویوک June 23, 2020 10:08 PM

رهبر مستضعفین جهان ! کجائی پیدات نیست زباله گرد ها را نمیبینی بیکاران را نمیبینی گرانی را نمیبینی حاشیه نشین ها را نمیبیبنی زندان های پر و انباشته از بیگناهان را نمیبینی فقط اون یتیکه کاغذی که دستت دادن میبینی!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: