آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 5 تیر ماه 1399 = 25-06 2020

هواپیمای اکراینی؛ تعلیق بیست دانشجوی دانشگاه

مراسم یادبود کشته شدگان هواپیمای اکراینی؛ ۲۰ دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی توبیخ و تعلیق شدند

خبرگزاری هرانا – بیست دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی به دلیل تجمع و شرکت در مراسم یادبود درگذشتگان فاجعه هواپیمای اکراینی توبیخ و تعلیق شدند. روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی طی یک نامه ضمن تایید این موضوع، برگزاری این مراسم را “ناهنجاری‌ در سطح دانشگاه” و احکام صادره را “متناسب” دانسته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انصاف نیوز، ۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی توبیخ و تعلیق شدند.

بر اساس این گزارش، دلیل توبیخ و تعلیق دانشجویان شرکت در گردهمایی شمع سوزی و مراسم یادبود درگذشتگان ساقط کردن هواپیمای اکراینی عنوان شده است.

روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تایید این خبر اقدام دانشجویان در برگزاری این مراسم را “ناهنجاری‌هایی در سطح دانشگاه محقق اردبیلی که موجب اخلال و ایجاد وقفه در نظم و برنامه‌های دانشگاه و تضییع حقوق عمومی دانشجویان شده است” خوانده و احکام صادره توسط کمیته انضباطی دانشگاه محقق اردبیلی را “متناسب” دانسته است.

در نخستین ساعات روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۹۸، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین، توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران ساقط شد. صبح شنبه ۲۱ دی ماه، ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید این واقعه مدعی شد که هدف گیری هواپیمای مسافربری غیرعمدی و ناشی از خطای عامل انسانی بوده است. این موضوع منجر به موجی از اعتراضات به خصوص در دانشگاه‌های مختلف کشور شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: