آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 6 تیر ماه 1399 = 26-06 2020

پلمب ایستگاه‌ ‎دوچرخه به ‌دلیل اجاره دوچرخه به بانوان

خبرگزاری هرانا – دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از پلمب ۲ ایستگاه‌ تحویل ‎دوچرخه در اصفهان به ‌دلیل اجاره دوچرخه به زنان خبر داد. سال گذشته نیز برخی ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری در اصفهان به علت آنچه “رعایت نکردن موازین شرعی و کرایه دادن دوچرخه به بانوان” عنوان شده بود، پلمب شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از آفتاب نیوز، دو ایستگاه تحویل ‎دوچرخه‌ در اصفهان به ‌دلیل اجاره دوچرخه به زنان پلمب شد.

علی اصفهانی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان ضمن اعلام این خبر افزود: “این ایستگاه‌ها که در میدان‌های انقلاب و امام حسین (ع) واقع هستند به بانوان دوچرخه امانت می‌دادند. طبق دستورالعمل، ایستگاه‌های دوچرخه اصفهان از دادن دوچرخه به بانوان و افراد کمتر از ۱۵سال معذور هستند”.

سال گذشته نیز برخی ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری در اصفهان به علت آنچه “رعایت نکردن موازین شرعی و کرایه دادن دوچرخه به بانوان” عنوان شده بود، مهر و موم شد.

گفتنی است که پیشتر حجت الاسلام محمودی، امام جامعه ورامین از این که زنان دوچرخه سوار شوند ابراز نگرانی کرده بود. همچنین احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های پس از نماز جمعه گفته بود: دوچرخه‌سواری دخترها و زن‌ها در منظر مردان نامحرم حرام است. وی همچنین گفته بود یکی از مصادیق نمایش دادن اندام بدن دوچرخه سواری زنان است که در اسلام نهی شده چون غرایز جنسی جوانان را شعله ور میکند.

این اظهارات و اقدامات مسئولان در حالی است که در قوانین کشوری مجازاتی برای دوچرخه سواری زنان پیش بینی نشده است.



کاریکامراناتور June 27, 2020 10:42 AM

خاک توی سر خودتان و فقه عقب افتاده که با دوچرخه سواری زنان هم اشکال دارید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: