آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 11 تیر ماه 1399 = 01-07 2020

یورش ماموران به تجمع اعتراضی پرستاران در مشهد

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه ۱۱ تیرماه، دستکم ۱۰ پرستار در جریان تجمع اعتراضی پرستاران مشهد که در مقابل ساختمان دادگستری این شهر صورت گرفته بود بازداشت شدند. این پرستاران که با حضور در این محل به صورت مسالمت آمیز خواستار رسیدگی به مطالباتشان شده بودند ساعاتی پس از بازداشت آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز چهارشنبه ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۹، محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار از بازداشت ۱۰ پرستار در تجمع اعتراضی پرستاران در مقابل دادگستری مشهد خبر داد.

وی با بیان اینکه تعدادی از پرستاران شاغل در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اعتراض به مشکلات شغلی قصد اعتراض در مقابل دادگستری مشهد را داشتند، گفت: “آنها قصد داشتند برای برگزاری یک تجمع صنفی آرام و مسالمت‌آمیز مقابل دادگستری مشهد تجمع کنند اما حدود ۱۰ نفر از آنها بازداشت شدند”.

محمد شریفی مقدم افزود: “۵ نفر از آنها مدتی بعد آزاد شدند و ۵ نفر دیگر هم دقایقی پیش با مساعدت دادستانی آزاد شدند. تجمعات پرستاران همواره آرام و با در دست داشتن پلاکارد برگزار می‌شود و چنین برخوردهایی آنها را مایوس می‌کند. پیش از برگزاری تجمع هم تذکری در رابطه با عواقب آن دریافت نکرده بودند، به همین دلیل مقابل دادگستری رفتند تا از دستگاه قضایی بخواهند که برای تحقق خواسته‌های صنفی آنها ورود کند که متاسفانه این موضوع پیش آمد”.

وی ادامه داد: “این در شرایطی است که پرستاران کشوری در راه مبازره با کرونا، شهید دادند و تعدادی از آنها به این ویروس مهلک مبتلا شده‌اند اما دانشگاه علوم پزشکی مشهد به خواسته‌های آنها رسیدگی نکرده است”.

لازم به ذکر است؛ جبران کمبود کادر پرستاری و افزایش فشار کار در روزهای مقابله با کرونا، رفع تبعیض بین گروه‌های پزشکی با پرستاری، رفع تبعیض میان نیروهای ستادی با بالینی، به‌روز کردن کارانه‌ها و برقراری فوق‌العاده ویژه، ازجمله مهم‌ترین مشکلات شغلی پرستاران مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: