آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 12 تیر ماه 1399 = 02-07 2020

احضار دانشجوی دانشگاه تهران جهت تحمل حبس

خبرگزاری هرانا – ملیحه جعفری، دانشجوی دانشگاه تهران جهت تحمل دوران محکومیت خود به دادسرای اوین احضار شد. وی در جریان اعتراضات سال گذشته موسوم به اعتراضات آبان ۹۸ بازداشت و به شش ماه حبس و مجازات‌های دیگر از جمله رو‌نویسی کتاب‌های مذهبی محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شوراهای صنفی دانشجویان کشور، ملیحه جعفری، دانشجوی دانشگاه تهران جهت تحمل دوران محکومیت خود به دادسرای اوین احضار شد.

وی روز سه‌شنبه ۱۳ اسفند ماه ۹۸، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، از بابت اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور” به شش ماه حبس و مجازات‌های دیگر از جمله ارائه‌ خدمات عمومی رایگان به مدت دو ماه تحت نظر شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و خانواده وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی، پژوهش درباره حجاب اسلامی و آثار آن در ۹۰ صفحه‌ دست‌نویس تحت نظارت شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده و همچنین رونویسی از سه کتاب “خاطرات سفیر”، “پسرک فلافل فروش” و “سه دقیقه در قیامت” محکوم شده بود.

ملیحه جعفری که پیشتر در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه ۹۸ بازداشت شده بود، روز یکشنبه ۱۰ آذرماه همان سال به همراه مریم جعفری و دو تن دیگر از دانشجویان دانشگاه تهران با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

لازم به یادآوری است از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در روز اول جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه ۹۸، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

نسخه کامل گزارش هرانا از این اعتراضات را تحت عنوان “آبان خونین” می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

هرانا همچنین در تاریخ ۲ دی ماه ۹۸ در گزارشی جداگانه با عنوان “گلوله و عفونت؛ بحران زخمی‌های اعتراضات آبان ماه” به وضعیت شماری از زخمی شدگان در جریان اعتراضات آبان پرداخته بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: