آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 13 مرداد ماه 1399 = 03-08 2020

کرونا؛ وضع مازندران روز به روز وخیم‌تر می‌شود

مازندران، محبوب‌ترین استان‌ گردشگران ایرانی حدود شش هفته در وضعیت قرمز قرار گرفته است. ایسنا در گزارشی تحت عنوان "بستری ۱۸۵۴ مبتلا به کرونا در مازندران؛ سفر به مازندران اکیدا ممنوع!" خبر داده است که ویروس جدید کرونا از تیرماه این استان را تسخیر کرده و وضعیت روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز دوشنبه ۱۳ مرداد (۳ اوت) گفت، "در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند".

او افزود در حال حاضر مجموعا ۱۵۲۵ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت هم از مردم خواسته است از سفر غیرضروری به مازندران جدا خودداری کنند. به گفته لاری در استان مازندران ۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز و ۲ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند


کرونا خطرناک‌تر شده پیر و جوان هم نمی ‌شناسد

عضو کمیته کشوری ستاد مقابله با کرونا، نسبت به وضعیت شیوع کرونا در تهران ابراز نگرانی کرد.

دکتر مینو محرز، به وضعیت بیماری کووید ۱۹ در تهران اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین موضوع که باعث اوج گیری مجدد این بیماری در بسیاری از مناطق مختلف کشور به ویژه استان تهران گردیده است، تجمعات است.

وی با اشاره به تغییر ماهیت ویروس کووید ۱۹، افزود: متأسفانه قدرت سرایت این ویروس افزایش چشم گیری پیدا کرده است و باعث گردیده بیماری دوباره اوج بگیرد.

محرز با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که حضور پر تعداد افراد در مکان‌ها و محیط‌های عمومی و…، باعث افزایش انتقال ویروس می‌شود. لذا، باید از حضور در محیط‌های شلوغ تا حد امکان خودداری کرد.

عضو کمیته کشوری ستاد مقابله با کرونا، خواستار توجه همگان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و گفت: این ویروس پیر و جوان نمی‌شناسد، ضمن اینکه در اوج گیری مجدد بیماری، شاهد افزایش موارد ابتلای افراد جوان هستیم. بنابراین، تا جایی که امکان دارد در خانه بمانیم و از ترددهای غیر ضروری جلوگیری کنیم.

پیش تر ویدیویی منتشر شده بود از صحبت‌های رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه اصفهان درباره فاجعه در وضعیت بیمارستان خورشید اصفهان که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است. (فیلم زیر)

دکتر نعمت بخش در این ویدئو می گوید: ما مجبور شدیم مانند اسپانیا عمل کنیم بدیم بیمار ۵۰ساله بره آی سی یو ۷۰ ساله بماند تا بمیرد!




www.youtube.com/watch?v=hscqQjaIBUw

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



آرش - صبحی July 21, 2020 04:44 PM

براساس داده های روزانه شبکه های مجازی وکلیپهائی که فقط از بیمارستانهای تهران درفضای مجازی میچرخد، جمهوری اسلامی بهیچ وجه قصدنداردکه با ویروس کرونا یک مقابله جدی داشته باشد وقتی حسن روحانی وقیحانه درستاد مبارزه باکرونا اعلام میکند که25 میلیون مبتلا داریم وپیش بینی میکندکه 35 میلیون دیگرباید به این ویروس مبتلا شوند پیام روشنی است برای ملت ایران وهمه جهانیان به چه معنا؟ به این معناکه دارد میگوید: ما درجنگ ایران وعراق میلیونها نفرراآواره وبی خانمان وقصابی کردیم وحالاهم اگر بتوانیم بایدبرای ادامه حیات کثبف ونکبت بارمان 25 میلیون ایرانی رابامبتلا کردن به کرونا ازپای دربیاوریم این سخنان شیخ حسن رابایدجدی تلقی نمود سخنان رئیس دانشگاه اصفهان نمیتواند سخن اوباشد که استراتژی جمهوری اسلامی، وزیربهداشت ودولتمردان جمهوری اسلامی وراهبردعلی خامنه ای است

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام July 21, 2020 05:54 PM

تزریق وحشت در جامعه از ترس خیزش ملی این ویدیوها به دستور اطلاعات سپاه و در جهت ترساندن مردم ساخته میشوند و ارزش بازپخش ندارند به هوش باشیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


کارل مارکس August 1, 2020 06:31 PM

از موج اول به دوم و حالا به موج سوم شیوع ویروس کرونا ارتقاع پیدا کرده ایم
معنی سخنان شیخک روحانی که گفته است عزاداری آشورا، تاسوعا بله اما تجمع عزاداران ممنوع است اینست که حکومت روحانیون به سردمداری خامنه ای و شرکا بشدت از تجمع خودی ها هم وحشت دارد که مبادا افسار از دستشان بدر برود و خودی ها هم نخودی شوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: