آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 14 تیر ماه 1399 = 04-07 2020

اسکار؛ اعتراض‌ به انتخاب فیلمساز وزارت اطلاعات

جمعی از فيلمسازان، هنرمندان و فعالين سیاسی ایرانی با انتشار توماری در اینترنت نسبت به انتخاب نرگس آبیار، فیلمساز ایرانی در آکادمی اسکار اعتراض کردند و از این آکادمی خواسته‌اند که «برای احترام به مبارزه مردم ایران»، نرگس آبیار را از لیست اعضای آکادمی اسکار حذف کنند.

به گزارش رادیو فرانسه، در این تومار آمده است: «آکادمی اسکار از جمله نرگس آبیار را به عنوان عضو آکادمی خود انتخاب کرده ‌است. مستقل از اینکه آکادمی اسکار چه جایگاهی دارد و تاکنون چه تصمیماتی گرفته‌ است، برای ما اهمیت دارد که نگذاریم اعمال جمهوری اسلامی در خارج کشور و در صحنه بین‌المللی در مکان‌های فرهنگی و هنری مورد توجه قرار ‌گیرد.»

در ادامه این تومار آمده است: «نرگس آبیار یکی از چهره‌های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی و وزارت اطلاعات شناخته می‌شود. وی بارها به ملاقات علی خامنه‌ای در دوران نقاهتش رفته است و با عملکرد و نظام جمهوری اسلامی همراهی کرده است. محمدحسین قاسمی، همسر نرگس آبیار که تهیه‌کننده است، رابطه نزدیکی با نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی دارد.»

امضاکنندگان این تومار تاکید کرده‌اند: «در جمهوری اسلامی سالهاست هنرمندان با حذف و سانسور توسط جمهورى اسلامى تحت فشار هستند و اين انتخاب اسكار، تاييدكننده و تاكيدكننده اعمال ديكتاتورى نظام جمهورى اسلامى است. انتخاب نرگس آبیار یعنی مهر تائید گذاشتن بر حذف و سانسور فیلم‌سازان مستقل و باوجدان. یعنی تائید محرومیت هنرمندان این مملکت که حاضر نشدند برای تولید ارتجاع هنری با نظام جمهوردی اسلامی همکاری کنند و در فقر و سکوت حذف شدند و از بین رفتند.»



ali July 5, 2020 02:00 AM

از دید جمهوری اسلامی که اسکار یک محفل صهیونیستی است؟؟!

گزارش یا اعتراض به این نظر


مریم ساروی July 6, 2020 06:06 AM

مگر رژیم اسلامی را یک رژیم حامی تروریست وزیر امورخارجه آمریکا اعلام نکرده؟
پس اسکار چطور با عوامل چنین رژیمی همکاری میکنه ازآنطرف اگر یک مادری بخواد بره دیدن فرزندش که اگر به ایران بیاد دستگیر میشه؛ باید از هفت خوان رد بشه که مبادا با رژیم همکار باشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: