آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 آذر ماه 1399 = 24-11 2020

دانشجوی رشته مدیریت صنعتی دانشگاه قم شلاق خورد

خبرگزاری هرانا – حکم ۳۵ ضربه شلاق مهدی خیری، شهروند ساکن شهرستان نقده واقع در استان آذربایجان غربی ابتدای هفته جاری در واحد اجرای احکام دادگاه عمومی بخش محمدیار این شهرستان اجرا شد.

وی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی دانشگاه قم است و مردادماه امسال به صورت غیابی توسط دادگاه عمومی بخش محمدیار به اتهام “توهین به مقام قضایی” به ۳۵ ضربه شلاق محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ابتدای هفته جاری حکم ۳۵ ضربه شلاق مهدی خیری، شهروند ساکن شهرستان نقده واقع در استان آذربایجان غربی در واحد اجرای احکام دادگاه عمومی بخش محمدیار اجرا شد.

یکی از نزدیکان آقای خیری در خصوص وضعیت پرونده وی به هرانا گفت: “آقای خیری سال ۹۷ در پرونده‌ای از کسی شکایت کرد اما این پرونده با کارشکنی بستگان متشاکی در دادگاه محمدیار به مدت ۲ سال به طول انجامید. نهایتا در جلسه آخر دادگاه به دلیل مشاجره پیش آمده، وی را بازداشت و نهایتا با شکایت قاضی کریم حاجی حتملو برای او پرونده سازی کردند”.

آقای خیری مردادماه امسال به صورت غیابی توسط شعبه ۱ دادگاه عمومی بخش محمدیار به ریاست قاضی افشین بنیادپور از بابت اتهام “توهین به مقام قضایی” به ۳۵ ضربه شلاق محکوم شد.
وی همچنین از اتهام “اخلال در نظم دادگاه” تبرئه شد.

این حکم مدتی بعد در مرحله تجدیدنظر بدون تشکیل جلسه دادگاه عینا تایید شد. مهدی خیری نهایتا در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه امسال جهت اجرای حکم به شعبه ۱ اجرای احکام کیفری بخش محمدیار فراخوانده شد.

لازم به ذکر است ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات های تحقیرآمیز استفاده می کند این در حالی است که میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های غیر انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.


استان خراسان؛ اجرای حکم وحشیانه شلاق در ملاعام

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه ۱۸ آبان ماه، حکم شلاق دو متهم به سرقت در شهر گلبهار واقع در استان خراسان رضوی، در ملا عام به اجرا در آمد. ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات‌های تحقیرآمیز استفاده می‌کند، این در حالی است که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، روز یکشنبه ۱۸ آبان ماه ۹۹، حکم شلاق دو متهم به سرقت در شهر گلبهار واقع در استان خراسان رضوی در ملا عام به اجرا در آمد.

بر اساس این گزارش، پیشتر این دو جوان موتور سوار با پوشاندن چهره های خود در تاریکی شب به دو خانم که در حال عبور از یک خیابان خلوت بودند نزدیک شده و اقدام به سرقت کیف یکی از آنها کرده اند، که پس از مواجهت با مقاومت آنها، با اعمال خشونت و با عبور موتور سیکلت از روی پای یکی از آنها متواری می شوند.

با دخالت شهروندان یک نفر از متهمان توسط اهالی دستگیر و به پلیس ۱۱۰ تحویل داده شد. متهم دیگر که از صحنه متواری شده بود، با دستور مقام قضایی در مخفیگاه خود دستگیر شد.

پس از تشکیل پرونده و با پیگیری های دادستان عمومی و انقلاب گلبهار، با صدور کیفرخواست و رأی در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو گلبهار علیه متهمین، هر یک از آنها علاوه بر حبس، به تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری در ملأ عام محکوم شدند. نهایتا صبح امروز حکم صادره علیه این شهروندان در ملأ عام به اجرا درآمد.

لازم به ذکر است ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات های تحقیرآمیز استفاده می کند این در حالی است که میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های غیر انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.


فعال سیاسی کُرد جهت اجرای حکم شلاق احضار شد

یک فعال سیاسی کرد ساکن تهران کە از سوی دستگاه قضایی بە حبس و شلاق محکوم شدە است، جهت اجرای حکم بە شعبە اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد.

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، طی روزهای گذشتە، احمد رضا حائری، فعال سیاسی اهل ایلام و ساکن تهران جهت سپری نمودن دوران شش ماهە حبس و ٧٤ ضربە شلاق بە شعبە اجرای احکام دادسرای اوین احضار شدە است.

احمدرضا حائری از فعالین سیاسی و یکی از متهمین پروندە موسوم بە ”پنجشنبە سیاه اوین“ می باشد. این فعال سیاسی کرد در مرحلە بدوی دادگاه، توسط شعبە ١٥ دادگاه انقلاب تهران بە ریاست قاضی صلواتی بە تحمل ٤٢ ماه حبس محکوم شدە بود و این حکم از سوی شعبە ٣٦ دادگاه تجدید نظر استان تهران بە ریاست قاضی زرگر تایید شد.

پس از اعتراض وکلای متهمین، جلسە دادگاه اواخر اسفند ماه سال ٩٨ در شعبە ٥٤ دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار شد و احمدرضا حائری از سوی قاضی بابایی از بابت اتهام تبلیغ علیە نظام، تجمع غیر قانونی و اخلال در نظم عمومی بە ٦ ماه حبس تعزیری و ٧٤ ضربە شلاق محکوم گردید.

پروندە موسوم بە پنج شنبە سیاه اوین مروبط می شود بە ٢٨ فروردین ١٣٩٣ کە گارد ویژە زندان اوین بە بهانە بازرسی بند ٣٥٠ زندان اوین با هجوم بە این بند آنها را مورد ضرب و شتم قرار داند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: