آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 3 مهر ماه 1399 = 24-09 2020

اعدام ۳۴ شهروند کُرد طی شش ماه نخست سال ۹۹

با استناد بە آمار بە ثبت رسیدە در مرکز آمار و اسناد سازمان حقوق بشری هەنگاو، طی شش ماه نخست سال ٩٩ خورشیدی، دست‌کم حکم اعدام ٣٤ شهروند کُرد در زندانهای کُردستان و دیگر شهرهای ایران بە اجرا در آمدە است.

بر این اساس بە صورت متوسط هر دو ماه ١١ شهروند در کُردستان اعدام شدەاند.

چهار نفر از افرادی کە طی این بازە زمانی اعدام شدەاند بە نام‌های مصطفی سلیمی، هدایت عبداللەپور، دیاکو رسولزادە و صابر شیخ‌عبداللە زندانی سیاسی بودەاند.

همچنین دو نفر از افرادی کە اعدام شدەاند بە نام‌های امیر محمدپور اهل بوکان و شایان سعیدپور اهل سقز در حین ارتکاب جرم سنشان کمتر از ١٨ سال بودە است.

از مجموع ٣٤ شهروندی کە اعدام شدەاند ٤ نفر بە اتهام فعالیت سیاسی، ٢ نفر بە اتهام جرایم مرتبط بە مواد مخدر و ٢٨ نفر نیز بە اتهام قتل عمد بە اعدام محکوم شدە بودند.

بر طبق این گزارش در استان‌های کُردستان و آذربایجان‌غربی هر کدام ١٢ مورد، در استان لرستان ٥ مورد، در استان کرمانشاه ٤ مورد و در استان گیلان ١ مورد اعدام ثبت شدە است.



آرش - صبحی July 14, 2020 03:44 PM

شرایط نظام ولایت مطلقه فقیه تاآنجا بآشفتگی وپریشانی و دلواپسی کشیده است که میخواهدبا اخباراعدام و ربودن و شکنجه زندانیان وفشارهائی از این دست ازخروش ویرانگری که در راه است مردم رابازدارد نه آقای خامنه ای آن سبو بشکست وآن پیمانه ریخت ملت ایران تصمیم خودش را درهمان جنبش 88 ودیماه 97 وآبان 98 گرفت وشما وهمه عمله های استبداد خروش نیمه عیار آنرا با گوشت وپوست واستخوان لمس کردید اینبارخشم وخروش وعصیان مردم ایران تا ویران کردن عمارتی که روح الله خمینی بعنوان حکومت اسلامی بنا کرد بصورتی تمام عیار وکوبنده، ودر همه استانها و شهرها وروستاهای کشور خواهد بود تا زمانیکه کلیت نظام جهنمی شما را در گورستان تاریخ دفن نماید وبرآن به جشن و پایکوبی بپردازد

گزارش یا اعتراض به این نظر


شاپور July 14, 2020 03:48 PM

پاسدار آخوند بودن بخودی خود جنایت علیه بشریت است و حکمش اعدام بدون تشکیل دادگاه در خیابانها و کوچه هاست حال فرق نمیکند که شغل دفتری داشته و یا با اسلحه گرم بدنبال مردم بیگناه و مظلوم در خیابانها دویده و آنان را بقتل میرسانیده
کل مجمع آخوندها و پاسدارانشان یک واحد و یک ماشین جنایت، دزدی و فسادند ابدا مهم نیست که در داخل سیستم این ماشین قاتل، کدام قطعه و یا پیچ و مهره بوده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: