آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 24 تیر ماه 1399 = 14-07 2020

بازداشت فعالان کارگری مبئلا به کرونا و حکم شلاق

خبرگزاری هرانا – روز سه شنبه ۲۴ تیرماه، فرزانه زیلابی، وکیل کارگران شرکت هفت تپه از محکومیت محمدرضا دبیریان، کارگر این شرکت به ۲۲۲ ضربه شلاق تعزیری توسط دادگاه‌ کیفری ‌دو شهرستان شوش خبر داد. این درحالی است که جلسه دادگاه بدون حضور متهم به علت ابتلای وی به کرونا برگزار شده و او امکان دفاع از خود در موارد اتهامی انتسابی را نداشته است. او همچنین ضمن تایید خبر بازداشت ۴ تن از فعالین کارگری هفت تپه در تجمع اعتراضی امروز و انتقال آنان به زندان دزفول، گفته است دو تن از بازداشت شدگان به نام های محمد خنیفر و یوسف بهمنی به ویروس کرونا مبتلا بوده و دوران نقاهت خود را سپری می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، روز سه شنبه ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹،فرزانه زیلابی وکیل کارگران هفت تپه از محکومیت محمدرضا دبیریان به شلاق خبر داد.

این وکیل دادگستری اعلام کرد: “محمدرضا دبیریان، یکی دیگر از کارگران شرکت نیز که پیش از این، قرار جلب به دادرسی وی به عناوین اتهامی «توهین به مقامات، نشر اکاذیب و افتراء» از سوی شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش صادر شده بود، در شعبه ۱۰۱ دادگاه‌های کیفری ‌دو شهرستان شوش برای عناوین اتهامی اول تا سوم به ترتیب به ۲۲۲ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد”.

به گفته وی این حکم در شرایطی صادر شد که این کارگر به کرونا مبتلا بوده و با ارسال لایحه به پیوست نتیجه آزمایش، تقاضای تجدید وقت رسیدگی را کرده است.

بر اساس این گزارش، رئیس پلیس امنیت و اطلاعات شخصا گزارشی علیه آقای دبیریان تنظیم و ذیل آن، خود را به عنوان شاکی خصوصی قید کرده و دادگاه نیز بر اساس همین گزارش، این کارگر را به تحمل شلاق محکوم کرده است. این درحالی است که جلسه دادگاه بدون حضور متهم به علت ابتلای وی به کرونا برگزار شده و او امکان دفاع از خود در موارد اتهامی انتسابی را نداشته است.

گفتنی است که روز شنبه ۲۶ بهمن ماه ۹۸، رضا دبیریان، کارگر شرکت نیشکر هفت تپه در پی حضور در دادگستری شوش با دستور قضایی بازداشت شده بود.

این وکیل دادگستری همچنین با تائید خبر بازداشت ۴ تن از کارگران این شرکت گفت: “موکلین من، آقایان مسلم چشمه‌خاور، یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی و محمد خنیفر، ساعت ۱۱ صبح امروز توسط پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان شوش بازداشت شدند”.

وی افرود: “محمد خنیفر و یوسف بهمنی در حالی که به ویروس کرونا مبتلا بوده و دوران نقاهت خود را سپری می‌کردند، بازداشت شده‌اند و این مسئله در این شرایط، مطابق با قانون، منطق، شرع و اخلاق نیست”.

در این گزارش همچنین آمده است که ۴ کارگر بازداشتی هفت تپه، پس از بازداشت توسط پلیس امنیت و اطلاعات شهرستان شوش به زندان دزفول منتقل شده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: