آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 مرداد ماه 1400 = 10-08 2021

کارشناس: وابستگی به شرق ما را به این روز انداخت

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: مشکلات فعلی ایران که امروز به شکل‌های گوناگون خود را نشان داده، از افزایش غیرقابل تحمل نرخ بیکاری، بزهکاری‌های اجتماعی و... تا تبدیل شدن داشتن یک خودرو به رویا برای بسیاری از مردم، همه ناشی از سیاستهایی است که در بازه‌ یک دوره‌ طولانیِ حدودا ۲۵ساله اتخاذ شده است.

به گزارش ایلنا، بهمن آرمان گفت: بخش بزرگی از مردم ایران امروز در زیر خط فقر زندگی می‌کنند و اقتصاد ایران به سمت هندی شدن حرکت می‌کند، یعنی دو قشر بیشتر وجود ندارد؛ دارا و ندار و متاسفانه باید بگوییم که این اتفاق روز به روز در حال تشدید است. طبقه‌ متوسط را از دست داده‌ایم.

وی افزود: سیاست تمایل به شرق و وابستگیِ شدید به روسیه و چین برای ما دستاوردی نداشت. روس‌ها حتی در زمانی که متعهد شدند نیروگاه‌های رامین در اهواز و شهید منتظری در اصفهان که در زمان شوروی سابق ساخته شده بودند را بازسازی کنند و ظرفیت آن‌ها را بالا ببرند، این کار را انجام ندادند. آن‌ها حتی در خصوص راه‌آهن بسیار استراتژیک «اینچه برون» به «گرمسار» که آسیای میانه را به شبکه‌ی راه‌آهن ایران یا در اصل به بندر امام و بندر عباس وصل می‌کند، اقداماتی که قرار بود را انجام ندادند.

بهمن آرمان با بیان اینکه این موارد نشان می‌دهد که سیاست گرایش به شرق دستاوردی برای ما نداشته است، گفت: ما با این کار خودمان را از تکنولوژی و دانش روز جهان محروم کردیم. اگر از این دانش استفاده کرده بودیم الان شاهد موج اعتراضات در خوزستان نبودیم. اگر تکنولوژی بود مجبور نبودیم تالاب هورالعظیم را خشک کنیم تا چینی‌ها بتوانند چاه نفت استخراج کنند. مگر چاه نفت در زیر دریا استخراج نمی‌شود؟

این اقتصاددان تصریح کرد: همین گرایش به شرق ما را در موقعیت ضعیف قرار داد بنابراین سرمایه‌گذاری نشد، تولید افزایش پیدا نکرد، از شیوه‌های نوین آبیاری به ویژه آبیاری زیرسطحی که می‌تواند میزان مصرف آب را تا نصف کاهش دهد و میزان برداشت هر واحد سطح را تا ۴۰درصد بالا ببرد، استفاده نکردیم. ما به این دلیل که به دانش روز جهان وصل نبودیم نتوانستیم اقدامات مناسب انجام دهیم. به همین خاطر می‌بینیم یکباره بحران قیمت مرغ به وجود می‌آید و می‌گویند این بحران برای این به وجود آمده که ۸۵درصد از نهاده‌های دامی ما وارداتی هستند.

آرمان بیان کرد: مملکت برپایه‌ حدس و گمان اداره نمی‌شود. امیدواریم یک تیم تکنوکرات غیرسیاسی در راس وزارت‌خانه‌های اقصادی قرار بگیرد تا در نهایت ما بتوانیم از این بحرانی که دست به گریبان آن هستیم و موجب وارد شدن خسارتهای سنگین مالی و روانی به جامعه شده، رها شویم.



خیانت اسلامی !!! August 10, 2021 10:29 AM

سیاست «نگاه به شرق» رژیم منفور اسلامی که سالهاست به بن بست خورده و به شکست انجامیده و «بحران پاندمی ویروس کرونا» و منع صادرات واکسن های ساخت کشورهای:
• روسیه!
• چین!
• هند!
• و کوبا!
به ایران، بهترین اثبات «شکست» این سیاست ضد منافع ملی ایران بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


ما «اسلام» نمی خواهیم !!! August 10, 2021 10:35 AM

روحانیت مرتجع شیعه مسئول مستقیم وقایع و فجایع که در این ۴۲ سال گذشته علیه ملت ایران رخ داده است، می باشد
فجایع اجتماعی، اقتصادی، مالی، فرهنگی، سیاسی و ورزشی علیه زنان ستمدیده ایران ،حاصل ۴۲ سال سوُمدیریت توسط حکومت یاغیان اشغالگر شیعه که باعث نابودی ایران وجامعه ایرانیان شده است
۴۲ سال حکومت ضد بشری بر پایه ایدئولوژی خشم، وحشی گری، خشونت، فساد، غارت، بی عدالتی، تجاوز، زن ستیزی، نفرت گویی ، نفرت پراکنی، نفرت اندرزی و نفرت آوایی بنام دین در جامعه است که ایران را به پرتگاه سقوط کشانده است

خیانت روحانیت شیعه با ساختن بُت مقدس ولایت فقیه و حکومت عدل علی درصدد سرکوب مردم آزادیخوه ایران و بخصوص زن ستیزی بر آمده که به فجایع همچون تجاوز به زنان و خردسالان، غارت های نجومی میلیاردی، خشونت علیه زنان، فقر ،گرسنگی، ناامیدی، قتل و اعدام، قصاص ، کشتارهای جمعی، نابودی محیط زیست و حیات وحش، بی عدالتی های اجتماعی و قضایی، ورشکستگی اقتصادی، بیکاری، تبعیض های گسترده و سیستماتیک علیه اقلیتهای قومی و مذهبی و فجایع امروزی محیط زیستی، ژئوپولیتیکی و ژئو استراتژیکی در منطقه خاورمیانه که امنیت، موجودیت و تمامیت آبی و خاکی ایران را با یک خطر واقعی تهدید می کند و در دراز مدت علیه منافع ملی ایران تمام خواهد شد
روحانیت شیعه این را بداند که ملت ایران و نسلهای آینده ایران این جنایات روحانیت شیعه را هرگز فراموش نخواهند کرد و بعد از آزادی ایران از دست اشغالگران یاغی، ضد ایرانی اسلامی شیعه، روحانیت شیعه به جرم جنایت علیه بشریت و خیانت علیه ملت و کشور ایران ، رو در رو با چنگال عدالت ملت ایران قرار خواهد گرفت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: