آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 مرداد ماه 1399 = 28-07 2020

گوشه ‌ای از امپراتوری مالی آخوند صد میلیاردی

گوشه‌ای از امپراتوری مالی خامنه‌ای به روایت رئیس بنیاد مستضعفان: ۳۶ هزار میلیارد تومان درآمد در یک سال!

۳۶ هزار میلیارد تومان درآمد و ۷ هزار میلیارد تومان سود؛ این‌ها ارقامی است که رئيس بنیاد مستضعفان، از گردش مالی این بنیادِ زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۸ ارائه کرده است.

پرویز فتاح که در یک نشست خبری سخن می‌گفت، همچنین مدعی شد که این نهاد عظیم وقدرتمند زیر نظر آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، مالیات نیز پرداخت کرده است؛ درحالی که سازمان امور مالیاتی ایران پیش از این نام بنیاد مستضعفان را هم در ردیف نهادهای زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی که ازمالیات معاف هستند، آورده بود.

فساد مالى در جمهوری اسلامی، به ويژه در دوران حكومت خامنه‌اى، در حد غير قابل باورى فراگيرشده است و اين در سايه رژيم و فردى است كه رسالت خود را «رواج تقوى» توصيف كرده است. تحليلگران، بنیاد مستضعفان و على خامنه اى را عوامل اصلى شدت فساد و اوضاع رقت بار اقتصادى و مشقات مردم مى‌دانند.

بنیاد مستضعفان با در اختیار داشتن صدها شرکت و بنیاد و حتی بانک در پروژه‌های عظیم مالی صنعتی وعمرانی حضور فعال دارد و در کنار «ستاد اجرایی فرمان امام» و «آستان قدس رضوی» به عنوان بازوهای مالی و تبلیغاتی آیت‌الله خامنه‌ای فعالیت کرده و به نوعی خزانه‌دار او نیز محسوب می‌شوند.

در تیر ماه ۱۳۹۸ دولت ایالات متحده دارایی‌های علی خامنه‌ای و دفترش را مورد تحریم قرار داد. این در حالی است که حامیان خامنه‌ای همواره می‌کوشند از او تصویری ساده‌زیست و بی‌توجه به مناسبات مالی ارائه دهند.

خبرگزاری رویترز در یکی از معدود گزارش‌های مستند از دارایی‌های سیدعلی خامنه‌ای در سال ۱۳۹۲ نوشت که «ستاد اجرایی فرمان امام» به تنهایی دارایی‌هایی بالغ بر ۹۵ میلیارد دلار - در آن سال - را در اختیار رهبر جمهوری اسلامی می‌گذارد و او، حتی بدون در نظر گرفتن نهادهای متمولی مانند «آستان قدس رضوی»، حداقل در سال ۱۳۹۲ صاحب یک امپراتوری ۹۵ میلیارد دلاری بوده است.


دروغ شاخدار نمایندۀ آخوند صد میلیاردی در لرستان

امام‌جمعه خرم‌آباد و نماینده ولی‌فقیه در لرستان می‌گوید: مقام رهبری نه حقوق دولتی می‌گیرند و نه از وجوهات استفاده می‌کنند، وقتی از ایشان پرسیده می‌شود ماهانه چه میزان حقوق دریافت می‌کنید، در پاسخ می‌گویند «مگر من کاری برای مردم انجام می‌دهم که در ازای آن حقوقی دریافت کنم؟»

سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان این اظهارات را در مراسم غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد و به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان بیان کرده است.

وی با اشاره به نحوه زندگی بنیان گذار جمهوری اسلامی گفت «امام راحل تا آخرین لحظات عمرشان در حال تکلیف و انجام وظیفه بودند و نباید این‌گونه تصور کنیم که در مقطعی از زمان، در جمهوری اسلامی فعالیت کرده و الان وقت این است اشرافی زندگی کنیم و امکانات و سرمایه‌های بیت‌المال را به خودمان اختصاص بدهیم.»

به گزارش رادیو فرانسه، این سخنان در حالی گفته می‌شود که تجمل گرائی بیسابقه بر زندگی مقامات و مسئولان کشور مستولی شده و هر روز بخشی از پرونده‌های فساد مدیران و کارگزاران رژیم آشکار می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: