آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 21 مهر ماه 1399 = 12-10 2020

ادامه پرواز قیمت‌ها؛ هرج و مرج در بازارهای ایران

روز گذشته شگفتی‌ها در بازار‌های ایران به اوج خود رسید، مردم شاهد پرواز عجیب قیمت‌ها بودند از بازار سکه و دلار گرفته تا بازار خودرو و موبایل. سکه در یک روز بیش از یک میلیون تومان گران شد، دلار از ۳۱ هزار تومان عبور کرد و پراید هم تا بیش از ۱۴۲ میلیون تومان هم قیمت گذاری شد.

به گزارش فرارو، افزایش شدید قیمت‌ها در بازار‌ها شاید بیش از هر چیز تحت تاثیر بازار ارز است. قیمت دلار روز یکشنبه در بازار آزاد تا ۳۲ هزار تومان هم رفت. رشد شدید قیمت دلار، فضایی بی‌نظم و هیجانی را در بازار ایجاد کرده بود و التهاب قیمت‌ها موجب شد که کمتر کسی تمایل به فروش داشته باشد.

کارشناسان معتقدند تحریم ۱۸ بانک جدید توسط آمریکا در ایجاد این وضعیت موثر است.

در همین حال بانک مرکزی اعلام کرده که از روز دوشنبه اقدام به ۵۰ میلیون دلار عرضه به صورت روزانه خواهد کرد. با انتشار این خبر، بیشتر معامله گران وارد فاز فروش شدند و قیمت دلارتا ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان پایین رفت.

سفر رئیس کل بانک مرکزی به عراق

به گزارش تسنیم، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی برای مذاکره با مقامات بانکی و اقتصادی عراق صبح امروز در رأس یک هیات بانکی و تجاری به بغداد سفر کرد.

رئیس کل بانک مرکزی پیش از این نیز سفرهایی به عراق برای بازگشت منابع ارزی کشور که در کشور عراق مسدود شده است، داشته است.

قیمت ارز در بازار آزاد در روز دوشنبه ۲۱ مهر

قیمت دلار در معاملات ابتدایی امروز در بازار آزاد ۳۰ هزار و ۸۵۰ تومان است.

نرخ فروش دلار در معاملات ابتدایی امروز در بازار آزاد به ۳۰ هزار و ۸۵۰ تومان رسید و یورو با نرخ ۳۶ هزار و ۴۴۵ تومان فروخته شد. صرافی‌ها نیز دلار و یورو را به ترتیب با قیمت ۳۰ هزار و ۷۵۰ تومان و ۳۶ هزار و ۲۹۵ تومان خریداری کردند.



نسل بیدار October 12, 2020 02:28 PM

کرکس خطر همینطور بالای سر مردم ایران در پرواز است * می دانید چه چیز و حضور چه عاملی کشوری را لقمه چربی برای کشور‌های دیگر می کند؟ اقتصاد ورشکسته * مردم ایران خیلی شانس آورده‌ا‌ند که هیچ کشوری فعلا به فکر حمله نظامی به ایران نیست زیرا با این اقتصاد ورشکسته، ایران هم اکنون بهترین هدف برای هر کشوری است که به فکر حمله نظامی به ایران باشد * امیدوارم دعوا بر سر پتوی ملا نباشد و دود جنگ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان به چشم مردم ایران نرود * و امیدورم مردم ایران آنقدر صبر نکنند که جمهوری اسلامی کار را به آنجا‌ها بکشاند *

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: