آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 3 فروردین ماه 1400 = 23-03 2021

ازدواج اجباری در ایران؛ خودکشی یک دختر ۱۸ساله دیگر

خبرگزاری هرانا – روز شنبه ۴ بهمن ماه، یک دختر جوان ۱۸ ساله ساکن یاسوج، به دنبال مخالفت با ازدواج اجباری از طریق حلق آویز کردن اقدام به خودکشی کرده و جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹، یک دختر جوان ساکن سرآبتاوه واقع در شهر یاسوج، دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد.

هویت این شهروند “آناهیتا شهیدی”، ۱۸ ساله و اهل دهستان سپیدار از توابع بویراحمد، توسط هرانا احراز شده است.

به گفته یک منبع مطلع؛ خانم شهیدی در مخالفت با ازدواج اجباری با پسردایی خود که برای وی ترتیب داده شده بود، زمانی که در منزل تنها بود، از طریق حلق آویز کردن اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.


خودکشی پدر پس از کشتن دختر ۱۲ ساله‌ اش در شاهرود

خبرگزاری هرانا – فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود در استان سمنان از خودکشی یک مرد پس از قتل دختر ۱۲ ساله‌اش خبر داد. در این واقعه، مرد مورد اشاره به دلایل نامعلومی ابتدا دخترش را روی تخت خواب اتاقش به قتل رسانده و سپس خود را حلق‌آویز و خودکشی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، دختر ۱۲ ساله‌ای به نام آریانا به دست پدر ۳۵ ساله اش در شاهرود به قتل رسید.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: ساعت ۱۲ و ۱۳ دقیقه روز گذشته در تماس مردمی با ۱۱۰ مبنی بر یک مورد فوریت‌های پلیسی در خیابان ۲۲ بهمن شاهرود گزارش شد که پس از حضور پلیس در محل و بررسی‌های اولیه خانمی با مراجعه به مأموران اعلام کرد حدود دو ساعت قبل برای خرید از منزل خارج شده و پس از بازگشت همسر و دخترش پاسخگوی تلفن و آیفون منزل نیستند.

علی کریمی با بیان اینکه خودروی شخصی همسر این خانم نیز به نحوی پارک شده بود که مانع از باز شدن درب منزل بود افزود: این موضوع ظن و شک مأموران را افزود و پس از هماهنگی‌های لازم ماموران آتش‌نشانی و پلیس وارد منزل شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران پس از ورود به منزل با جسد دختری ۱۲ ساله روی تخت خواب و مردی حلق‌آویز شده مواجه میشوند که با توجه به شواهد موجود در محل و بررسی‌های دقیق همچنین دست نوشته پدر آریانا فرضیه‌ی قتل این دختر توسط پدرش قوت گرفت.

وی ادامه داد: پدر آریانا که ۳۵ ساله بود، ابتدا دخترش را روی تخت خواب اتاقش به قتل می‌رساند و سپس خود را حلق‌آویز و خودکشی می‌کند.



اردلان October 24, 2020 10:34 AM

مقصر اصلی این خودکشیها پی در پی، غمبار و ادامه دار مجموعه مردم خاموشی هستند که تنها دل خوش به رخدادها و اتفاقات در آمریکا نشسته اند و تنها ادعای مخالفت با رژیم جنایتکار و فاسد ملاها میزنند !
اگر یکی از این رخدادها در کشوری ثالث روی داده بود حد اقل تا کنون با شدت اعتراضات مردمی حکومت ناچار بود دولتش را استیضاح کند و آنها را به محاکمه کشیده بود!
بنابرین سکوت مرگبار مردم در برابر ظلم و جور رژیم سبب گستاختر شدن دستندرکاران رژیم را فراهم خواهد آورد و از سویی دیگر در نهایت کشور ایران توسط قدرتهای برتر جهانی یعنی اربابان رژیم جمهوری عسلامی بین یکدیگر تقسیم خواهند کرد و مردم ایران را یا آواره خواهند ساخت و یا باقی مانده مردم را نیز به دریا خواهند ریخت!
شوربختانه این حقیقت سرنوشت مردمی خواهد بود که در برابر اهریمنیان اشغالگر سر تعظیم فرو آورند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرانی November 18, 2020 12:29 AM

این دومینوی خودکشی رو تموم کنید اگر قرار باشه هر بار از زندگی سیر شدیم و زندگی بهمون فشار آورد خودکشی کنیم تا بحال نسل بشر منقرض شده بود!این کشور با این شرایط اقتصادی چقدر فرزند آوری داره که تازه میانسال و جوان و نوجوان خودکشی هم میکنید تا جای آخوندهای بیشرف و امثال انگل زاده هایی چون ساشا سبحانی بیشتر باز بشه و جولون بدن!حتی اگه باور نکنید روزهای خوب ایران در راه است که همه تعجب کنند مقاومت کنید و تسلیم نشوید و همدیگر را ناامید نکنید و به هم روحیه بدهید و حتی اگر خودتان امید به زندگی ندارید به خاطر خانواده و مردم کشور تسلیم نشوید و به خود و دیگران امید بدهید که هیچ مردمی در تاریخ نیست که پیوسته در سختی و سیاهی باشد خداوند در همه حال پشتیبان همه ما باشد باور کنید همه چیز بهتر میشود و نور بر تاریکی پیروز میشود و زندگی مثل آب جریان میابد

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام November 30, 2020 03:16 PM

دوستان میبینید! این نتیجه تبلیغات بی امان رژیم در مورد خودکشی ها و صدها خبر راست و دروغ در این زمینه است تا خودکشی را به عنوان یک مسئله عادی در جامعه جا بباندازند و حالا کار به جایی کشیده که خودکشی بازی کودکان شده! در حیرتم در این مملکت نود میلیونی نه هزار قهرمان پیدا نمیشود که نسل آخوند های دانه درشت و ریز را برای همیشه از روی زمین محو کنند؟ ایرانی به پا خیز!

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو January 27, 2021 12:06 PM

چقدر دردناک است یادم هست که در زمان شاه خودکشی یکی از اخبار نادر و استثنائی بود ای مردم بیائید ایران را نجات دهیم، ما چه روزهای تلخی را میگذرانیم ! ما مسئول سرنوشت بچهایمان هستیم باور کنید براندازی این رژیم بسیار ساده است در یک روز، فقط در یک روز شما تصور کنید فردا از 12 میلیون، کمتر یا بیشتر جمعیت تهران 5 میلیون نفر وارد خیابانها شوند(ایضا در همه شهرها) شعار هم ندهند خواهید دید که صدا و سیما، بیت خامنه ای، زندانها، مقر سپاهیان و بسیجیها و نیروی انتظامی و نیروهای سرکوبگر همه و همه در دل این جمعیت آب میشوند و مثل موشهای در تله افتاده هیچ راهی بغیر از تمکین و اطاعت از مردم نخواهند داشت در این میان هم رهبران شناخته شده و هم نیروهای انقلابی فرصت پیدا خواهند کرد تا به اوضاع کشور سرو سامان اساسی دهند و کار را به دولت موقت بسپارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسمال در نیویرک January 27, 2021 08:05 PM

جوان ها وقتی متوجه میشوند فرزندان ولاینتی و ابتکار و نوه های خمینی و خیلی از مسئولین دزد پول هاشون را در خارج به خوشگذرانی مشغولند و خودشون لباس و نان ندارند جان بلب میشوند بیکاری درد آورتر بی آینده

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسمال در نیویرک January 30, 2021 10:52 AM

علم الهدا میگوید به احمق هائیکه نماز جمعه این اخوند واپس گرا میروند میگوید ما از انقلاب همه چیز داریم ولی از بیخ گوشش خبر نداره بخاطر گرسنگی خودکشی میگنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو(آئینه) February 1, 2021 07:14 PM

اردلان گرامی -- من با نظر اردلان کاملا موافقم و نمیفهمم این سکوت مردم و عدم پشتیبانی آنان از یکدیگر را چگونه باید توجیه کرد از جوانان ایران متعجبم، وقتی در کنار هم نشسته اند به رژیمی که بر آنها حاکم است و هیچ حق و حقوقی برایشان قائل نیست فکر نمیکنند ؟ و برای آزادی و راه رهائی وطنشان به راه چاره نمی ائدیشند ؟ آیا مفاهیمی مانند عرق ملی، وطن پرستی، شجاعت و غیرت هنوز در ایران و مخصوصا بین جوانان جایگاهی دارند ؟
سکـوت تـوشـده تـیـر هـلاکـت
سکوت تـو شـده فـقـرو فـلاکت
سکوت تـو شـده اعدام و زندان
بیا در عزم و طغیان کن شراکت

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام February 2, 2021 03:08 AM

اخبار اینچنینی فقط خامنه ای بی پدر مفعول را شاد و شادتر میکند ما باید خبر خودکشی آخوندها را بشنویم نه جوانان بیگناه این مرز و بوم را

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو March 23, 2021 08:22 PM

ببینید دوستان این دختری که خودکشی کرد آناهیتا و آن دختر بسیار جوان که کشته شد رکنا، من از اسامی آنها میفهمم که جز خانوادههای متمدن و آگاه بوده اند بخاطر اینکه در روستاها و خانواده های استحمار شده نام دختران صغرا، کبرا، فاطمه یا مثلا رقییه یا سکینه سلطان است اما علت واقعی این نابسامانیها، جنایات و خودکشیها فقط استیصال و به بن بست رسیدن و عدم اعتماد به دادرسی و دادخواهی است و مقصر اصلی در وهله اول خامنه ای خائن است آدم دلش آب میشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: