آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 5 مرداد ماه 1399 = 26-07 2020

طراحی یک ابزار تشخیص فوری ابتلا به "کرونا"

دانشمندان از طراحی دستگاهی کوچک خبر دادند که امکان تشخیص تقریبا فوری وجود ویروس کرونای جدید (عامل بیماری کووید-۱۹) در بدن انسان را فراهم می‌کند.

به گزارش نشریه مدیکال اکسپرس، پژوهشگران دانشگاه جرج واشنگتن دستگاه کوچکی طراحی کرده اند که امکان تشخیص فوری وجود ویروس کرونا یا نشانه‌هایی از وجود آنتی بادی در بدن افراد مبتلا به «کووید-۱۹» فراهم می‌آورد.

گروهی از پژوهشگران با سرپرستی مونا زاغلو و یانگ یانگ ژائو، برای ساخت این دستگاه، از دستگاه دیگری که قبلا وجود داشت و به انواع مختلف گاز‌ها پاسخ می‌دهد الگوبرداری کرده و با توجه به نیاز‌های فعلی، تغییراتی در آن ایجاد کردند. این دستگاه از هادی‌های بسیار ظریف و یک لایه طلا ساخته شده است.

با شیوع ویروس کرونا دانشمندان دریافتند که این ابداع می‌تواند کاربرد‌های دیگری داشته باشد. آن‌ها با کمک مالی ۵۰ هزار دلاری شروع به ساخت دستگاهی کردند که می‌تواند وجود ویروس کرونا را در بدن فرد تشخیص دهد.

سطح این دستگاه دارای حسگری حساس به عفونت است که به محض تشخیص ویروس، رنگ نشانگر را تغییر می‌دهد و شما می‌توانید آن را به کمک دوربین تلفن هوشمند ببینید.

به گفته این دانشمندان، با این اختراع امکان ایجاد یک پایگاه وسیع داده‌های بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» فراهم خواهد شد.



آرش - صبحی July 26, 2020 04:12 PM

وقتی کامل شد، بدون فوت وقت یک دستگاه آنرا برای رهبر مسلمانان شیعه جهان آ سید علی خامنه ای بقرستید تا هر روز شرایط خودش را تست کند که با کویوید 19 نمیرد چون این موجود پلید باید زنده بماند تا مرگ اسلام ونابودی حکومت اسلامی را ببیند ودر دادگاه تاریخ پاسخگوی جنایات ودزدیها وهمه فسادهای درون حکومت خونخوارش باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: