آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 مرداد ماه 1399 = 28-07 2020

انتخاب یک افسر ارتش به عنوان سفیر آمریکا

داگلاس مک‌گریگور، افسر سابق ارتش آمریکا هدایت نمایندگی سیاسی دولت ترامپ در برلین را برعهده خواهد گرفت. انتخاب او به عنوان سفیر آمریکا در برلین در شرایطی صورت می‌گیرد که آمریکا قصد کاهش حضور نظامی خود در آلمان را دارد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکا، دونالد ترامپ تصمیم گرفته یک استراتژیست پیشین نظامی این کشور را به عنوان سفیر دولت آمریکا در برلین تعیین کند. از آنجا که آمریکا بر آن است تا بخش قابل ملاحظه‌ای از نیروهای خود را از خاک آلمان خارج کند، انتخاب یک افسر سابق ارتش به سرپرستی نمایندگی سیاسی آمریکا دراین کشور به گمانه‌زنی‌هایی در این رابطه دامن زده است.

به‌رغم مخالفت برخی از نمایندگان حزب جمهوریخواه آمریکا با خروج بخشی از نیروهای نظامی آمریکا از آلمان، دونالد ترامپ بر آن است تا به‌زودی جزئیات مربوط به کاهش حضور نظامی این کشور در آلمان را اعلام کند.

در چنین شرایطی، دونالد ترامپ تصمیم خود را برای یافتن جانشینی برای ریچارد گرنل اتخاذ کرده است. او بر آن است تا داگلاس مک‌گریگور، افسر بازنشسته ارتش را به عنوان سفیر آن کشور به برلین اعزام کند. باید یادآور شد که ریچارد گرنل، در ماه ژوئن سال جاری از مقام خود به عنوان سفیر آمریکا در برلین کناره‌گیری کرده بود.

کاخ سفید در همین رابطه اعلام کرده است که مک‌گریگور، یک افسر ارشد پیشین ارتش آمریکا بوده و پس از پایان فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان نویسنده و مشاور فعالیت می‌کرده است.

در اطلاعیه کاخ سفید همچنین از داگلاس مک‌گریگور به عنوان کارشناس سیاست‌های راهبردی نظامی یاد شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: