آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 9 مرداد ماه 1399 = 30-07 2020

صادرات ایران به ترکیه به شدت افت کرده است

به گفته مسئولان گمرک جمهوری اسلامی در چهار ماه نخست سال جاری حجم صادرات ایران به ترکیه ۹۰ درصد کاهش داشته است. شیوع ویروس جدید کرونا و بسته شدن مرزها از جمله علت‌های این روند ذکر شده است.

این در حالی است که میزان واردات ایران از ترکیه تنها یک درصد کم شده است. سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی در این ارتباط خاطرنشان ساخت که "ایران در مدت پاندمی کرونا هیچگاه مانع ورود هیچ کالایی از هیچ کشوری چه در بحث ترانزیت و مقصد نشده بود".

یکی از مرزهای تجاری پرحاشیه در این مدت ترکیه بود که مدت‌ها تبادل کالا به آن به سختی انجام می‌شد تا اینکه در اواسط خردادماه مرز بازرگان با اعمال محدودیت‌هایی باز شد.

به گفته سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی انتظار می‌رود "دستگاه دیپلماسی با رایزنی بیشتر و افزایش سطح تعاملات و از سوی دیگر افزایش تیم مربوط به انجام پروتکل‌های بهداشتی در مرز از سوی ترکیه صادرات روان‌تر انجام شود".



مزدک بامدادان July 30, 2020 04:49 PM

به یمن رژیم ملاها ایران شده است مرکز انبارهای حنس بنجل بین المللی ! از ترکیه کرفته تا کرده جنوبی از قزاقستان تا ارمنستان و غیره تولید داخلی به جایی رسده است که تا حتی برای واجبی خریدن هم خکومت اسلامی مجبور است دست نیاز به بازارهای کشورهای اطراف دست نیاز دراز کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: