آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 مرداد ماه 1399 = 10-08 2020

آزمون استخدامی؛ خودکشی مرگبار یک معلم کازرونی

خودکشی یک معلم در شهرستان کازرون به دلیل عدم قبولی در آزمون استخدامی

خبرگزاری هرانا – یک معلم در جره و بالاده یکی از بخش‌های شهرستان کازرون واقع در استان فارس، با خوردن سم دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داد. دلیل این اقدام عدم قبولی وی در آزمون نهضت سوادآموزی عنوان شده است. روز گذشته شماری از آموزشیاران نهضت سواد آموزی در اعتراض به در نظر گرفتن این آزمون به عنوان شرط تبدیل وضعیت استخدامی آن ها، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند. شش هزار نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی نتوانستند در این آزمون نمره قبولی بیاورند که باتوجه به بالا رفتن سن‌شان در سال‌های آینده شانس استخدام شدن را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از صدای معلم، یک معلم در جره و بالاده یکی از بخش‌های شهرستان کازرون واقع در استان فارس، با خوردن سم اقدام به خودکشی کرده و جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، علت خودکشی این معلم عدم قبولی وی در آزمون نهضت سوادآموزی عنوان شده است.

هویت وی “طیبه شریفی”، معلم دوره ابتدایی آموزش و پرورش جربالاده و دارای چهار فرزند خردسال، احراز شده است.

روز گذشته شماری از آموزشیاران نهضت سواد آموزی در اعتراض به در نظر گرفتن آزمون ورود به دانشگاه فرهنگیان به عنوان شرط تبدیل وضعیت استخدامی آن ها، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

تجمع کنندگان اظهار داشتند: “همگی ما در آزمون ورود به دانشگاه فرهنگیان شرکت کردیم اما نمره لازم را به دست نیاوردیم؛ درحالیکه شرط تبدیل وضعیت استخدامی‌مان به حالت پیمانی، قبولی در این آزمون است. نیروهای حق‌التدریس پیش دبستانی بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شدند؛ اما برای آموزشیاران چنین شرایطی وجود ندارد؛ این تبعیض محسوب می‌شود. این در حالی است که قرار بود پس از ۲ سال کار، در وزارت آموزش و پرورش استخدام شویم اما حالا پشت سد آزمون مانده‌ایم”.

شش هزار نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی نتوانستند در این آزمون نمره قبولی بیاورند که باتوجه به بالا رفتن سن‌شان در سال‌های آینده شانس استخدام شدن را از دست می‌دهند.



شهنام August 10, 2020 09:47 PM

به اون چهار تا بچه فکر نکرد که بدون مادر چه بر سرشان می آید؟ چه گویم که ناگفتنم بهتر است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: