آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 13 مهر ماه 1399 = 04-10 2020

کرونا جان روزنامه‌نگار علوم فضایی را گرفت+عکس

سیروس برزو؛ روزنامه‌نگار با تجربه علوم فضایی و بنیان‌گذار مجله «مرزهای بیکران فضا» پس از روزها مبارزه با کرونا، صبح امروز (یکشنبه، ۱۳ مهر) درگذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیروس برزو، پیشگام ترویج کیهان نوردی در ایران درگذشت. مرحوم برزو که متولد ۱۳۳۲ بود یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌نگاران علم در ایران است که فعالیت‌های مطبوعاتی خود را از سال ۱۳۵۹ هجری شمسی در ماهنامه دانشمند آغاز کرد.

برزو در دهه ۱۳۶۰ سردبیر نشریه کیهان علمی بود و سپس ماهنامه «مرزهای بیکران فضا» را در سال ۱۳۶۹ (۱۳۶۹ تا ۱۳۷۲) بنیان گذاشت؛ که این نشریه به عنوان اولین نشریه‌های ایران بود که تمامی کارهای آن اعم از حروف‌چینی، صفحه‌آرایی، اسکن توسط رایانه انجام می‌شد.

برزو پس از تعطیلی این مجله به روسیه مهاجرت کرد و از نزدیک با بسیاری از فضانوردان روسیه مراوده و دوستی داشت که باعث شد در مصاحبه‌ها و مقالات و کتب مختلف ترویجی خود خاطرات و اطلاعات دست اولی از فعالیتهای فضایی شوروی سابق و روسیه ارائه کند.

زنده‌یاد برزو که از چندی پیش در سفری ترویجی به کرمان رفته بود در پی ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بود و سرانجام همزمان با هفته جهانی فضا جان به جان آفرین تسلیم کرد.



حقیقتگو October 4, 2020 08:16 PM

مجله دانشمند ومجله فضا دو مجله ای بودند که دردوران حکومت پهلوی چشم چاپ میشد که خواننده گان بسیاری از جمله بنده درایران داشت ومقالات آنچنانی علمی و گزارش های آنچنانی از انچه درکشورهای پیشرفته وصنعتی جهان می گذشت را برای مردم ایران ارائه میکردند که با ظهور حکومت تازی ها و روان شدن بسیجی ها و سپاهی ها بدرون ارگان های خبرنگاری ودخالت های آنچنانی شان در چاپ این دو مجله متاسفانه سرنوشت این دومجله هم محو ونابودی انجامید درخاتمه هم ویروس اخوندی چینی جان خبرنگارعلوم فضائی را گرفت بسیارجای تاسف است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: