آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 26 تیر ماه 1400 = 17-07 2021

آتش سوزی برای از بین بردن رد پای دزدی و خیانت

یک نماینده مجلس شورای اسلامی احتمال عمدی‌ بودن آتش‌سوزی در انبارهای سازمان اموال تملیکی را مطرح کرد. مصطفی میرسلیم، می‌گوید چرا این "آتش‌سوزی خیانت‌بار" در روزهای پایانی دولت رخ داده است.

این عضو کمیسیون ۹۰ در یادداشتی نوشت: «در این آتش‌سوزی اموال هنگفتی دچار حریق شده از جمله انواع خودروهای تجملی، انواع لوازم جانبی و لاستیک خودرو، انواع لوازم برقی از جمله رایانه دستی و گوشی همراه و چاپگر، مقادیر بسیار زیادی دارو و مکمل‌ها و تجهیزات درمانی و پزشکی.»

به گزارش دویچه‌وله، وی اضافه کرد: «بسیاری از اموال به عنوان اجناس قاچاق و توقیفی در تملک سازمان بوده تا تعیین تکلیف شود و به فروش برسد.»

این نماینده مجلس این سوال را مطرح کرد: «آیا برای از بین بردن رد پای دزدی و خیانت به مردم، برنامه‌ریزی دقیق و بی‌نقصی در ورای این آتش‌سوزی نیست؟»

میرسلیم اعلام غیرعمدی بودن آتش‌سوزی را مورد سوال قرار داد و گفت چرا این حادثه در آخرین روزهای دولت رخ داده است.

او با "خیانت‌آمیز" خواندن این آتش‌سوزی از شهرداری تهران و سازمان آتش‌نشانی پرسید چه اقدام پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از این آتش‌سوزی انجام داده‌اند.

روز دوشنبه ۱۴ تیر (پنجم ژوئیه) انبارهای اموال تملیکی استان تهران دچار حریق شد. (فیلم زیر)

۱۲ روز پس از این حادثه، هنوز علت و میزان خسارت به کالاهای موجود در انبار اعلام نشده است. در این انبارها کالاهای متروکه که صاحبان آنها به هر دلیلی در تامین مجوزهای واردات ناتوان بوده و همچنین کالاهای قاچاق نگهداری می‌شد.

این آتش‌سوزی ابهاماتی از جمله نحوه حفاظت از انبارها و رعایت برخی نکات ایمنی را مطرح کرده است. در ماه‌های اخیر تعداد آتش‌سوزی‌ها و حوادث در صنایع حیاتی ایران افزایش یافته است.




www.youtube.com/watch?v=q4uZkjWAjxs

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: