آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 26 مرداد ماه 1399 = 16-08 2020

احضار تاریخ پژوه و مستندساز به دادگاه کیفری تهران

خبرگزاری هرانا – حسین دهباشی، تاریخ پژوه و مستندساز با شکایت سازمان اطلاعات به دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران، احضار شد. بر اساس این ابلاغیه وی باید امروز یکشنبه ۲۶ مردادماه، در شعبه تعیین شده حضور یابد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه قانون، حسین دهباشی، تاریخ پژوه و مستندساز با شکایت سازمان اطلاعات طی ابلاغیه‌ای به دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران، احضار شد.

بر اساس این ابلاغیه وی باید امروز یکشنبه ۲۶ مردادماه در شعبه تعیین شده حضور یابد.

اتهامات مطروحه علیه آقای دهباشی، “فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر اکاذیب و توهین به روحانیت”، عنوان شده است.

حسین دهباشی، پیشتر در سال ۹۷ نیز در پرونده‌ای دیگر که با شکایت وزارت بهداشت گشوده شده بود، در مرحله بدوی از بابت اتهام “تشویش اذهان عمومی” به ۴ ماه حبس محکوم شد. این حکم در آبان‌ماه ۱۳۹۷، در مرحله تجدید نظر نیز عینا تایید شد.

حسین دهباشی تاریخ‌پژوه و مستندساز، بیشتر به خاطر ساخت مستندهای تبلیغاتی حسن روحانی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و نیز مستند به روایت دربار شناخته شده است. وی تاکنون مسئولیت‌های مختلفی از جمله مدیریت پروژه تاریخ شفاهی ایران در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بر عهده داشته است.



آرش - صبحی August 16, 2020 04:26 PM

حسین دهباشی در برنامه های اخیرکه بصورت گفتگو با شخصیتهای دخیل در انقلاب و جنگ ساله انجام داده بود در مراحل مختلف گفتگوها قصد ورود به زوایای تاریکی از بروز انقلاب وطولانی شدن جنگ 8 ساله را داشت که در بعضی گفتگوهای این زوایا تا حدود زیادی از زبان مسئولان پیشین نظام زیر پروژکتور قراربدهد وخیلی از موضوعات را درقالب سئوال با سماجت از پرسش شونده بویژه در گفتگو با محمد نوری زاد وچند تن دیگر از میهمانان بچالش گرفت وهمین باعث گردید تا هم مورد خشم قرار بگیرد و حالاهم با شکوائیه سازمان اطلاعات سپاه به دادگاه فراخوانده شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: