آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 12 آذر ماه 1399 = 02-12 2020

فضای ملتهب منطقه؛ کشتی جنگی اسرائیل/تصمیم آمریکا

اسرائیل امروز پیشرفته ترین کشتی جنگی خود را که شناوری موشک انداز محسوب می شود، همزمان با فضای ملتهب در منطقه به دنبال هلاکت محسن فخری زاده تحویل گرفت.

به گزارش یورونیوز، نیروی دریایی اسرائیل قرار است سه شناور جنگی از همین مدل را تحویل بگیرد. اسرائیل از این کشتی های موشک انداز کوچک که ساخت آلمان است، علاوه بر دریای مدیترانه برای انجام ماموریت در دریای سرخ و خلیج فارس نیز استفاده خواهد کرد.

یک مقام ارشد نیروی دریایی اسرائیل گفته است که این کشتی های موشک انداز همچنین به اسرائیل برای مقابله با خطر احتمالی موشک ها و راکت هایی که در اختیار گروه حزب الله قرار دارد، کمک خواهد کرد.

در همین حال یک منبع آمریکايی گزارش داده که با افزایش تنش ها در ارتباطات با رژیم ایران در منطقه، ایالات متحده نیمی از دیپلمات های خود را از عراق خارج می کند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو نوشته است: دهها کارمند سفارت آمریکا در عراق، این کشور را ترک می کنند و زمان دقیق بازگشت آنها مشخص نیست.

در این گزارش آمده است که سفیر آمریکا، عراق را ترک نمی کند. وزارت خارجه آمریکا فعلا در این خصوص به سوالات خبرنگاران پاسخ نداده است.

به گزارش سایت انتخاب، پایگاه خبری العرب، نزدیک به عربستان سعودی پیش تر نوشته بود که به احتمال زیاد، محل پاسخ جمهوری اسلامی به ترور دانشمند هسته ای خود در عراق خواهد بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: