آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 شهریور ماه 1399 = 26-08 2020

آتش زدن یک قلاده پلنگ در چهارمحال و بختیاری

عاملین آتش زدن یک قلاده پلنگ در چهارمحال و بختیاری به جزای نقدی محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – روز سه شنبه ۴ شهریور، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از بازداشت و محکومیت عاملین آتش زدن و قتل یک قلاده پلنگ در این استان خبر داد. متهمان ابتدا به حبس و جزای نقدی محکوم شدند که حکم صادره در دادگاه تجدید نظر به پرداخت جزای نقدی تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از محکومیت عاملان آزار و قتل یک قلاده پنگ خبر داد.

شهرام احمدی در رابطه با انتشار خبر و فیلمی قدیمی در سایت‌های خبری و شبکه‌های مجازی با عنوان سوزاندن و کشتار دردناک یک پلنگ در کوه‌های سردشت گفت: “این فیلم قدیمی مربوط به فروردین سال ۱۳۹۶ است و این اداره کل به محض اطلاع از موضوع وارد عمل شد و با تلاش‌های اداره کل حفاظت محیط ‌زیست و نیروی انتظامی، متخلفان شناسایی، دستگیر و برای برخورد قانونی تحویل مراجع قضایی شدند”.

وی افزود: “بررسی‌ها برای تعیین مکان تخلف، نشان می‌دهد که شکار در مرز استان چهارمحال و بختیاری و استان همجوار در محدوده سردشت ارتفاعات ریگ انجام شده است”.

احمدی با تأکید بر جدیت این اداره کل در برخورد با متخلفان محیط زیست اضافه کرد: “اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با شکایت از متهمان، خواستار اشد مجازات برای آنان شد و در نهایت رأی محکمی برای متخلفان صادر شد”.

او ادامه داد: “متخلفان به جرم مشارکت در شکار هر کدام به سه سال حبس، به دلیل حمل اسلحه گرم غیرمجاز به دو سال حبس و به دلیل نگهداری اجزای پلنگ در منازلشان به پرداخت ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند”.

احمدی گفت: “متخلفان با آگاهی یافتن از جهل خود ضمن ابراز ندامت، به رأی بدوی اعتراض کردند و در دادگاه تجدیدنظر محکومیت به زندان این شکارچیان تبدیل به محکومیت به پرداخت جزای نقدی شد”.

وی افزود: “در نهایت متخلفان به پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارد به محیط زیست ناشی از شکار پلنگ و هریک به ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی بابت مشارکت در شکار، ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی بابت حمل اسلحه غیرمجاز و نیز ضبط اسلحه به نفع دولت محکوم شدند”.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: