آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 4 تیر ماه 1400 = 25-06 2021

اخراج فعال رسانه ای زندانی دراویش گنابادی از دانشگاه

خبرگزاری هرانا – کسری نوری، درویش گنابادی محبوس در زندان عادل آباد شیراز، به دلیل آنچه که عدم مراجعه به دانشگاه عنوان شده است، از دانشگاه تهران اخراج شد. این درحالیست که بر اساس آیین نامه انضباطی دانشجویان؛ در صورت پیگرد یا محکومیت قطعی قضایی که منتهی به بازداشت موقت یا حبس شود، مدت بازداشت یا حبس، جزء سنوات دانشجو محسوب نگردیده و دانشجو پس از پایان مدت محکومیت می تواند به تحصیل ادامه دهد. آقای نوری دوران محکومیت ۷ سال و شش ماهه خود را در زندان عادل آباد شیراز سپری می کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کسری نوری، درویش گنابادی محبوس در زندان عادل آباد شیراز، از دانشگاه تهران اخراج شد.

بر اساس ابلاغیه ای که آبان ماه سال گذشته صادر و پوریا نوری برادر این درویش گنابادی زندانی روز جاری در صفحه شخصی خود منتشر کرده است؛ آقای نوری به دلیل آنچه که عدم مراجعه به دانشگاه عنوان شده، از ادامه تحصیل در این دانشگاه محروم شده است.
این درحالیست که بر اساس ماده ۱۱۳ تبصره ۱ شیوه نامه اجرائی آیین نامه انضباطی دانشجویان؛ در صورت پیگرد یا محکومیت قطعی قضایی که منتهی به بازداشت موقت یا حبس شود، مدت بازداشت یا حبس، جزء سنوات دانشجو محسوب نگردیده و دانشجو پس از پایان مدت محکومیت می تواند به تحصیل ادامه دهد.

کسری نوری، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد حقوق بشر دانشگاه تهران و از مدیران وبسایت مجذوبان نور در جریان واقعه گلستان هفتم در سحرگاه ۱ اسفندماه ۹۶ به همراه صدها تن دیگر از دروایش بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

آقای نوری توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ‏۲ سال تبعید به ثلاث باباجانی، ‏۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ‏۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای محکوم شد. این حکم با توجه به عدم درخواست تجدیدنظر تایید و به وی ابلاغ شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۷ سال و نیم حبس تعزیری قابل اجرا است.

کسری نوری آذرماه سال ۹۸ از زندان تهران بزرگ به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد. وی بهمن‌ماه سال گذشته به زندان اوین و نهایتا در تاریخ ۲۹ اسفندماه مجددا به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

کسری نوری، متولد ۱۳۶۹ و مجرد است. وی پیشتر از سال ۱۳۹۰ تا میانه‌ی ۱۳۹۴ نیز به دلیل فعالیت رسانه‌ای برای درویشان گنابادی، یک دوره حبس در زندان‌های پلاک ۱۰۰ شیراز، زندان عادل‌آباد شیراز و زندان اوین تهران را گذرانده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: