آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 تیر ماه 1400 = 19-07 2021

ارسال پرونده یک کودک-مجرم دیگر به واحد اجرای احکام

پرونده آرمان عبدالعالی، کودک-مجرمی که متهم به قتل یک دختر نوجوان است، جهت اجرای حکم اعدام به واحد اجرای احکام ارجاع داده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا زمانی علویجه، وکیل خانواده غزاله شکور، دختری که گفته می‌شود توسط آقای عبدالعالی به قتل رسیده، ضمن اعلام این خبر گفته است که رأی قطعی دادگاه مبنی بر قصاص است و تنها در صورت گذشت خانواده شکور، این حکم نقض خواهد شد.

آرمان عبدالعالی متهم است که در سال ۹۲ دوست دخترش به نام «غزاله شکور» را به قتل رسانده و جسد او را ناپدید کرده است. او که در زمان وقوع قتل کم‌تر از ۱۸ سال سن داشته، در مراحل اول محاکمه به قتل خانم شکور اعتراف کرده بود، اما او بعدتر منکر این قتل شد.

عفو بین‌الملل پیش تر از حکومت ایران خواسته بود اجرای حکم اعدام آرمان عبدالعالی را که در زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال داشته، متوقف کند. عفو بین‌الملل گفته بود او در زمان دستگیری کودک بوده است و اعدام او نقض فاحش قوانین بین‌المللی خواهد بود.

دادگاه در حکم خود تایید کرده که متهم در زمان قتل کمتر از ۱۸ سال سن داشته اما اضافه کرده که او “به قبح عمل انجام شده وقوف داشته است”. او اکنون ٢۴ ساله است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: