آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 25 مرداد ماه 1400 = 16-08 2021

مسئول آشوب و سرشکستگی کنونی در افغانستان کیست؟

رونالد نومن، سفیر پیشین آمریکا در افغانستان، با اشاره به خروج آشوب زده آمریکا از افغانستان به نشریۀ آمریکایی واشنگتن پست گفته: "اگر ترامپ پایه‌های اعتماد جهانی به آمریکا را لرزاند. تصمیم بایدن در مورد خارج کردن فوری نیروهای آمریکایی از افغانستان و به هدر دادن همۀ تلاش‌های صورت گرفته فصل دوم از تضعیف اعتقاد و اعتماد بنیادین به ایالات متحد آمریکا به‌شمار می‌رود."

به گزارش رادیو فرانسه، روزنامۀ فرانسوی لوموند نیز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را اولین بحران بین‌المللی جو بایدن نامیده که به بدترین نحو ممکن اداره شده است.

نیویورک تایمز هم نوشت: بایدن از طالبان خواسته بود که به او مهلت کافی برای خارج کردن شهروندان آمریکایی از افغانستان را بدهد. اکنون واضح است که طالبان چنین مهلتی را به رئیس جمهوری آمریکا نداده‌اند.

روزنامۀ واشنگتن پست یادآوری می‌کند که جو بایدن در مصاحبه با شبکۀ "سی‌بی‌اس" در اوایل سال ٢٠٢٠ گفته بود که او هیچ مسئولیتی در قبال زنان و دختران افغان در صورت روی کار آمدن دوبارۀ طالبان ندارد و آمریکا توانایی آن را ندارد. در این مصاحبه بایدن تصریح کرده بود که زنان و کودکان در بسیاری از کشورها سرکوب می شوند و این سرکوب به منافع حیاتی آمریکا و متحدانش لطمه نمی زند.

روزنامه لوموند به نقل از واشنگتن‌پست یادآوری می‌کند که مقامات ارشد نظامی آمریکا از جمله ژنرال آستین میلر، فرماندۀ نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، به بایدن هشدار داده بودند که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به سقوط سریع رژیم کابل منجر خواهد شد و ژنرال مایک مایلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، از بایدن خواسته بود که همۀ نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج نکند.



سعيد August 15, 2021 02:27 AM

با عرض سلام و دورود خدمت شما يكي از دلايل مهمي كه مردم ايران خواستار سرنگوني و تغيير رژيم جمهوري اسلامي هستند اينست كه اين حكومت هرچقدر پول وموشك و اسلحه است را براي لبنان حماس و نيروهاي شبه نظامي خودش ارسال وخرج مي كند و به مردم ايران توجهي نمي كنند اگر خاورميانه و كشورهاي اروپايي مي خواهند صلح و ثبات در همه جاي جهان باشد و جهان بدون جنگ و خونريزي باشد بايد اول رژيم جمهوري اسلامي را سرنگون كنند كه ارتش اسرائيل به خوبي مي تواند اينكار را انجام دهد قبلا مردم فلسطين و لبنان با سنگ با نظاميان اسرائيلي مي جنگيدند حالا از زماني كه ايران براي انها موشك و اسلحه ارسال كرده است انها هم مانند رژيم ايران گستاخ و سركش شده اند رژيم ايران هر موشك و پهپادي كه مي سازد براي ازمايش قدرت موشكها ان را در اختيار حزب الله لبنان و حماس و حوثي هاي يمن قرار مي دهد تا حزب الله انرا به سوي اسرائيل شليك كند اگر اين رژيم پولها را براي رفاه مردم ايران خرج مي كرد اكنون مردم اين همه مشكل نداشتند پس رژيم ايران بايد سرنگون شود و مردم ايران اين رژيم را نمي خواهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


امید August 15, 2021 05:15 AM

رییس جمهموری خواهان امریکا گفت بایدن با واقعیت قطع رابطه کرده

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان August 15, 2021 03:23 PM

بنظر میرسد که دمکراتها تصمیم گرفته باشند افغانستان را چون عراق لدو دستی در اختیار رژیم داعشی جمهوری عسلامی قرار دهند!
بطور حتم کاسه ای زیر نیم کاسه ست!
به احتمال بسیار دمکراتهای بی آبرو از بیم گسترش قیام مردم ایران تصمیم گرفته باشند در صورت براندازی احتمالی نوکرانشان در ایران ازقبل جای امنی برای فرار سران، خانواده ها و مزدوران خاص آنهافراهم کرده باشد از این روی از نظر آنها افغانستان بهترین مکان برای آنهاست!
اما مردم و مبارزین در ایران بدانند که پیروزیهای ناباوارانه، باشتاب و مسخره چندروز اخیر طالبان که ظاهرا توانسته اند قسمت اعظم این کشور را به اشغال خود درآورده اند تنها به بنظور دور نگاه داشتن مردم در داخل ایران ازاهداف خود یعنی سد بستن به روی قیام خونین مردمی در برابر رژیم وابسته جمهوری عسلامی از سوی دمکراتهای رسوا طراحی و به اجرا درآمده!

گزارش یا اعتراض به این نظر


متین August 15, 2021 08:38 PM

دموکراتهای آمریکا بلایی که سال ۵۷ بر سر ایران و ایرانی آوردند اکنون بر سر کشور افغانستان و مردم ستم دیده اش آوردند جو بایدن سلفش جیمی کارتر است

گزارش یا اعتراض به این نظر


مسعود August 16, 2021 09:40 AM

در واقع کاخ سفید در کنترل بایدن نیست وقتی لابی رژیم جنایتکار خمینی( ناپاک با آرین طباطبایی ) در آنجا لاته کرده باید فهمید چه خبر هست رئیس سازمان سیا دلال جوش زدن معامله با خامنه ای جان کری دوره گرد و رابطه پنهان با ماله کش اعظم البته در نهایت تبریک به حزب دمکرات که دوباه جهان را در کام تروریست ها وآدمخوار های اسلامی فرو برد

گزارش یا اعتراض به این نظر


بابک خرمدین August 16, 2021 10:47 AM

خلاصه کلام : بایدن آمریکاه را از یک تله ویتنام دیگر نجات داد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: