آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 آذر ماه 1399 = 17-12 2020

سکوت یونسکو در باره فخری زاده؛ محکومیت اعدام زم

دو سناتور ارشد آمریکایی از دو حزب عمده سیاسی دموکرات و جمهوری‌خواه، که به طور مشترک ریاست فراکسیون حقوق بشر سنا را برعهده دارند، ضمن محکوم کردن نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران خواستار رسیدگی به این موضع در کنار مسائل هسته‌ای، موشکی و رفتار منطقه‌ای جمهوری اسلامی شدند.

در همین حال مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه نقض شدید و فاحش حقوق‌بشر در ایران را تصویب کرد. این قطعنامه پیشنهادی کانادا با ۸۲ رای موافق در مقابل ۳۰ رای مخالف و ۶۴ رای ممتنع به تصویب رسید.

در این قطعنامه از رژیم ایران خواسته شده است به شکنجه و مجازات‌های بی‌رحمانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز پایان دهد و سرکوب سیستماتیک، دستگیری‌ها و بازداشت‌های خودسرانه مخالفان از جمله عمل ناپدیدسازی اجباری مخالفان را متوقف کند.

با تصویب این قطعنامه پرونده حقوق بشری رژیم ایران برای یک سال دیگر باز خواهد ماند.

از سوی دیگر یونسکو با انتشار پیامی اعدام روح الله زم را محکوم کرد و گفت: اعدام وی پیام ترسناکی برای آزادی بیان در ایران است.

این در حالیست که سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در یونسکو پیش تر سکوت و بی عملی این سازمان در برابر هلاکت فخری زاده را غیرقابل توجیه دانسته بود.

دبیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل یونسکو در بیانیه ای گفت: من اعدام روح الله زم را محکوم می‌کنم. اجرای مجازات اعدام برای یک روزنامه نگار٬ پیام ترسناکی برای آزادی بیان و آزادی مطبوعات دارد. این نخستین اجرای حکم اعدام یک روزنامه نگار توسط یک حکومت در ۳۰ سال اخیر است.

به گزارش رادیو آزادی، فرزاد بازفت، خبرنگار ایرانی تبار مقیم بریتانیا بود که در ماه مارس سال ۱۹۹۰ توسط حکومت صدام حسین به دار آویخته شد. خبر اعدام او که در آن زمان در نشریه آبزرور می‌نوشت، به واکنش‌هایی گسترده در جهان انجامید.



حقیقتگو October 6, 2020 10:02 PM

قالیباف برای تبلیغات شخصی و جلب توجه خریدن مردم اقدام به بازدید ازبیمارستان کرده است مگر این چپاولگردزد میلیاردی پزشک و محقق بیماری کروناست؟ چرا اززندان اوین دیدن نمی کند؟ آخوند روضه خوان تک تومانی روحانی که با امام زمان و دوازده امام اسلام متصل است چرا ازویروس کرونا ترس وهراسی دارد؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو December 4, 2020 07:58 PM

واقعا" باید پرسید سازمان یونسکو را چه شده و چه میشود که نماینده حکومت حیون اللهی اجازه داده که درآنجاازخودش چنین شکرخوری های آنچنانی بروز دهد چهل سال است که حکومت حیون اللهی تازی هزاران مردم ایران را کشته است و ستاربهشتی ها و نداآقاسلطان ها و نوید افکاری ها و نخبه گان ونویسنده گان و حامیان حق و حقوق بشرایرانی هم و درتظاهرات بیش از4000ایرانی ودرهدف قراردادن هواپیمای اوکراین بیش ازصد ایرانی را کشته است ودراروپا ترورهای انچنانی کرده است انکارکشتده گان بشرنبوده اند وفقط حیون اللهی هائی همچون فخری زاده و سلیمانی بشر بوده اند؟ فخری زاده با حمایت چین وروسیه درصدد ساخت بمب اتمی بوده است و یا شیرینی پزساده بوده است که حالا سقط شده است ؟ گروگان شده گان حکومت حیون الله بشرنبوده و نیستند؟ نوید افکاری بشرنبوده است ؟یونسکو مگرارگان حیوانات شده است؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو(آئینه) December 17, 2020 11:13 AM

ای که روح الله زم را کشته ای، نانت حرام
شیر مادر راه و مسلک، دین و ایمانت حرام
ضجه های مادر و شب گریه های همسرش
اشکهای بچه هایش، اصل و بنیانت حرام
بـی پـدر مـادر بـرو گمـشو تو ای قاتل بمیر
زنده بودن بر تو و بر جسم و بر جانت حرام
نـنـگ ابـنـای بـشـر بـاشـد وجـود زائـدت
گر چه وجدانی نداری، بر تو وجدانت حرام
بیشرفتر از تو ای حیوان وحشی جز تو نیست
درد بی درمان بگیری بر تو درمانت حرام
صد هزاران قلب چون آئینه را بشکسته ای
تـف بر این نامـردمیـها مرگ آسانت حرام
خسرو(آئینه)

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: