آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 30 مهر ماه 1399 = 21-10 2020

ایران؛ افزایش۱۰۰تا ۲۰۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما

با وجود تهدید ها و دستورهای اکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لغو نرخ نامه های جدید شرکت های هواپیمایی در مسیرهای داخلی اما گزارش های میدانی حاکی از آن است که قیمت بلیت هواپیما به صورت نجومی و غیر قانونی در حال افزایش است و بازار سیاهی از رشد نجومی قیمت ها در این بخش ایجاد شده که هیچ کس نمی تواند جلو دار آن باشد

حرمت الله رفیعی رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی با بیان اینکه قیمت‌های بلیت هواپیما در بسیاری از مسیرهای داخلی طی ۴ تا ۵ روز گذشته ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته است، گفت: متاسفانه شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین ها به صورت کاملاً غیرقانونی و مخفیانه اقدام به افزایش نرخ بلیت ها در بسیاری از مسیرهای پرتقاضا کردند که این خود باعث اعتراض مسافران و مردم شده است.


خداحافظی طبقه متوسط با سفرهای هوایی

هفته گذشته بود که اعلام شد قرار است قیمت بلیت پروازهای داخلی از اول آبان‌ماه با دلار آزاد (دلار ۳۰ هزار تومانی) محاسبه ‌شود و دلیل آن نیز مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا است که اعلام کرده ایرلاین‌ها به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از اول آبان مجازند تنها ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما را برای فروش عرضه کنند. هرچند کرونا بهانه بود و مصوبه کف قیمت دست هواپیمایی‌ها را برای افزایش سرسام‌آور قیمت بلیط پروازها باز گذاشت.

بعد از ابلاغیه سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر رعایت کف قیمت که به افزایش ۲.۵ برابری بلیط هواپیما، از قیمت کف هر دقیقه پرواز از ۳ هزار به ۸ هزار تومان منجر شد، مخالفت های گسترده ای در صنعت گردشگری و مردم شکل گرفت.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی می گوید: من اگر بخواهم منافع شخصی خودم و دفاتر هواپیمایی را در نظر بگیرم، طبیعتا از افزایش نرخ پروازها باید خوشحال بشوم. چون دفاتر ما بابت این کار کارمزد می‌گیرند. ولی ما باید چقدر هر دفعه دست در جیب مردم کنیم؟ آن هم در این شرایط بحرانی که مردم گرفتارند. وقتی شما قیمت‌ها را افزایش می‌دهید، خیلی از صنوف دیگر هم قیمت محصولات و کالاها و خدمات خود را افزایش خواهند داد و زنجیره‌ای از گرانی‌ها پیش می‌آید و دودش به چشم مردم می‌رود.

رفیعی می‌گوید: الان هتل‌های ما می‌گویند ضریب اشغال‌شان ۵ تا ۱۰ درصد است. پس اینها هم بیایند قیمت‌های خود را ۸۰۰ درصد افزایش بدهند؟ چرا شرکت‌های هواپیمایی تابع قانون نیستند و به راحتی دست در جیب مردم می‌کنند و پول از آن برمی‌دارند؟ بر چه اساسی قیمت‌ها را تنظیم می‌کنند؟ از آن طرف آزادسازی نرخ را انجام داده‌اند و از این طرف می‌گویند کف قیمت باید فلان مقدار باشد. حداقل به کف قیمت‌ها دست نزنند. الان یک خانواده‌ متوسط در طول سال می‌تواند یک سفر مشهد برود. با افزایش ۶۰ درصدی قیمت‌ها دیگر هرگز نمی‌تواند رنگ هواپیما را ببیند.



ایرانی October 12, 2020 01:27 AM

خوشبحال طبقه متوسط که با سفر هوایی خداحافظی میکنه! قشر زیر خط فقر به خاطر یه گوشی موبایل کوفتی که اجبار میکنن دانش آموز بخره خودکشی میکنه! اونروز اسماعیل بخشی عکس یه آدم جوونی رو گذاشته بود میگفت به خاطر فقر خودکشی کرده! اگه به ثروتمندان فشار میاد قشر زیر خط فقر خودکشی میکنه، از زندگی سیر میکنن آدم رو! این اشغالگران ایران چه پوست کلفتند که عین خیالشون نیست و ناراحت نمیشن آدم این وضع اسفناک جامعه رو میبینه و کاری از دستش برنمیاد که برای مردم پر از درد انجام بده و از دست خودش ناراحت میشه! هیچ کس در دنیا غیر خدا، ایران و ایرانی براش مهم نیست چرا بقیه دنیا باید برای ما مهم باشه در حالیکه ما برای هیچ کس مهم نیستیم و نسل کشی و افسردگی و بیماری ایرانی برای هیچ کس مهم نیست و ارزش نداره! این جنایت در حق ایران و ایرانی در دنیا بیسابقه هست!

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان October 21, 2020 10:43 AM

دو گونه موجودات هستند که در چنین شرایط بحرانی اقدام به سفر از طریق تابوتهای پرنده تحت عنوان نام هواپیما آن هم با مبالغ بسیار سنگین میکنند!
گونه نخست مزدوران رژیم هستند که برای تبلیغ و کشاندن گونه های دوم یعنی احمقهاست که با وجود دانستن آن که سازمان هواپیمایی جمهوری عسلامی فرسوده شده اما باز هم حاضر خواهند شد با تابوتهای پرنده روسی به سفرهای بی برگشت هوایی بروند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: