آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 20 مهر ماه 1399 = 11-10 2020

سفیر پیشین رژیم ملاها به جنایت علیه بشریت متهم شد

سفیر پیشین حکومت ایران در سازمان ملل، به جنایت علیه بشریت متهم شد

شماری از ایرانیان و فعالان حقوق بشر به ادامه تدریس “محمدجعفر محلاتی” در یک دانشگاه آمریکایی، به علت دروغ در باره اعدام فعالان سیاسی در ایران و سکوت به هدف ادامه این جنایات بشری در کشور در زمانی که در سازمان ملل بوده است، اعتراض کرده‌ و خواهان اخراج او شده‌اند.

به گزارش رادیو پیام اسرائیل، روزنامه جروزالم پست در این باره گزارش داد: گروهی از زندانیان سیاسی سابق و فعالان حقوق بشر ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس «کالج اوبرلین» در ایالت اوهایو، از مدیریت آن دانشگاه خواسته‌اند که محمد جعفر محلاتی “را که در آن دانشگاه مطالعات دینی تدریس می‌‌کند، به علت دروغ در باره اعدام ها در ایران و دست داشتن در جنایات حکومت باید اخراج شود.

یادآور می شود محمد جعفر محلاتی در زمان اعدام‌های گسترده زندانیان سیاسی در دهه ۶۰ سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل بوده است.

این روزنامه اسرائیلی با اشاره به توییت‌های کاوه شهروز، یک وکیل مستقر در کانادا، نوشته است که محلاتی در زمان اعدام‌‌های ۱۹۸۸، در سازمان ملل متحد و به جامعه جهانی درباره اقدام رژیم در «قتل عام زندانیان سیاسی در ایران» دروغ گفت و در «پنهان کردن» ماهیت واقعی آن اعدام‌ها نقش داشت.

پیشتر نیز بارها از سوی رسانه های خارجی اعلام شده بود که شمار زیادی از مقامات ارشد حکومت اسلامی ایران از اعدام های سال های ۶۰ و ۶۷ مطلع بوده و در آن زمان مسئولیت داشته اند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز دو ماه پیش با انتشار گزارشی با عنوان «اسرار آغشته به خون کشتار ۶۷ جنایت علیه بشریت که ادامه دارد»، ضمن اشاره به پنهان کردن محل دفن هزاران زندانی سیاسی اعدام شده توسط حکومت ایران ، از سازمان ملل خواست که تحقیقات مستقلی را درباره کشتار فراقانونی و ناپدیدکردن گسترده مخالفان که سه دهه بدون مجازات مانده است، تدارک ببیند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: