آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 22 مهر ماه 1399 = 13-10 2020

افزایش تصادفات ساختگی در نتیجه گسترش فقر در ایران

خبرگزاری هرانا – رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از افزایش وقوع تصادفات ساختگی خبر داد و گفت که در طی سال ۹۸، هزار و صد و شصت مورد تصادف ساختگی با هدف اخذ دیه و خسارت صورت گرفته است. این نوع بزهکاری در حالی گسترش پیدا کرده که تحلیلگران بزرگترین عامل آن را مشکلات معیشتی و وضعیت اقتصادی کشور میدانند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اقتصادآنلاین، عباس مسجدی، رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه ۳۶۰ هزار پرونده ارجاعی به این سازمان در سال ۱۳۹۸ مربوط به تصادفات بوده است، گفت: “از این تعداد ۱۱۶۰ مورد تصادف ساختگی بود که با هدف اخذ دیه و خسارت انجام می‌شود. این نوع تصادفات توسط بخش‌های معاینات تشخیص داده شد و از انتقال وجه به عاملان جلوگیری شد”.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه اعلام آمارها، هشدار و تلنگری برای نهاد‌های تصمیم گیرنده و نیز بخش‌های فرهنگی و آموزشی است، گفت”با بهره گیری از این آمار‌ها و دریافت تصویری از شرایط موجود و انجام برنامه ریزی‌های مناسب، نسبت به مدیریت شرایط و حرکت در راستای کاهش هر چه بیشتر آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند.”

بنا بر گفته تحلیلگران بزرگترین عامل افزایش تصادفات ساختگی در ایران، مربوط به مشکلات و وضعیت اقتصادی کشور است. در بیشتر این موارد افرادی که در تنگنای اقتصادی و وضعیت بد معیشتی قرار دارند به عمد خود را در مسیر خودروها قرار داده و از این طریق سعی می‌کنند که با دریافت وجه نقد از شرکت‌های بیمه به مشکلات معیشتی خود رسیدگی کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: