آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 22 مهر ماه 1399 = 13-10 2020

مرخصی؛ یک زندانی سیاسی به ضربات شلاق محکوم شد

خبرگزاری هرانا – نصرالله لشنی، فعال سیاسی محبوس در زندان اوین، به دلیل غیبت در مرخصی به تحمل ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد، حکم صادره پس از اعتراض به ۳۰ ضربه شلاق تقلیل یافت. این در حالی است که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سحام نیوز، نصرالله لشنی، فعال سیاسی محبوس در زندان اوین، به دلیل غیبت در مرخصی به تحمل ضربات شلاق محکوم شد.

بر اساس این گزارش، آقای لشنی ابتدا به تحمل ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد و حکم صادره پس از اعتراض به ۳۰ ضربه شلاق تقلیل یافت.

وی به دلایل عبور غیرقانونی از مرز و عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام ۲ پرونده در حال بررسی دارد.

آقای لشنی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بازداشت شد و به مدت ۲ ماه در بازداشت به سر برده. وی از بابت این پرونده در سال ۹۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شد. این حکم نهایتا در دادگاه تجدیدنظر توسط قاضی زرگر عینا تایید شد.

نصرالله لشنی در تاریخ ۴ خردادماه ۹۵ به همراه همسرش به دایره اجرای احکام زندان اوین مراجعه کرده بود که جهت تحمل دوران محکومیت ۶ ساله خود بازداشت و به زندان منتقل شد.

وی ابتدای امسال تحت عنوان مرخصی از زندان آزاد شده بود که روز یکشنبه ۱۸ خردادماه ۱۳۹۹، توسط ماموران اداره اطلاعات ارومیه بازداشت شد.

آقای لشنی شهریورماه ۹۸ در نامه ای سرگشاده از بازجویی های پیاپی خود و فشار وزارت اطلاعات برای همکاری خبر داده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: